۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85476363
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

ژنرال آمریکایی: ارتش روسیه توانمندتر شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبر: 85476363
ژنرال آمریکایی: ارتش روسیه توانمندتر شد

تهران – ایرنا - یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا اعتراف کرد که ارتش روسیه در مقایسه با استعداد پیش از حمله به اوکراین و با وجود متحمل شدن تلفات سنگین، رشد کرده و با فراگیری شیوه‌های مقابله موفق با تکنیک‌ها و تجهیزات جنگی غربی، در حال "به روز شدن" است.

به گزارش ایرنا، تارنمای دیلی میل دیروز (۲۴ اردیبهشت) نوشت که سپهبد چارلز کوستانزا (Charles Costanza)، فرمانده سپاه پنجم ارتش آمریکا که در لهستان مستقر است با اعتراف به افزایش توانمندی ارتش روسیه، هشدار داد که "روسیه به وضوح" بزرگترین تهدید علیه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوده و این تهدید قریب الوقوع تر از آن چیزی است که بسیاری می پندارند.

وی گفت: :این تصور غلط وجود دارد که ما فرصت در اختیار داشته، روسیه آسیب های فراوانی متحمل شده و بازسازی ارتش آن مدتی طول می‌ کشد. من چنین دیدگاهی ندارم."

او گفت که اگر چه ارتش فعلی روسیه که متشکل از سربازان وطیفه است "ممکن است به خوبی نیروهای اعزامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ آموزش‌دیده نباشند، اما تلاش برای جذب سربازان بیشتر به این معنی است که توان رزمی آنها بسیار بیشتر از آغاز جنگ است."

کوستانزا هشدار داد که نیروهای روس "به روز شده، از جنگ در اوکراین درس گرفته و برای غرب دردسرساز خواهند شد، زیرا اوکراین از تجهیزات غربی و تکنیک های غربی استفاده می کند."

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha