۴۷۸ نفر برای عضویت تیم ملی وزنه‌برداری قدرتی ایران در مهاباد رقابت می‌کنند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد با اشاره به برگزاری مسابقات انتخاباتی تیم ملی وزنه برداری قدرتی در این شهرستان گفت: برای نخستین بار ۴۷۸ ورزشکار در این رقابت با عنوان «شهدای کنسولگری ایران» حضور دارند.

کیوان خوشبخت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات از ۲۲ اردیبهشت ماه جاری آغاز شده و تا ۳۰ اردیبهشت با حضور قهرمانان ملی در سالن ۲ هزار نفری این شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به انجام تدارکات لازم برای اسکان، جابه جایی و پذیرایی ورزشکاران در مهاباد اضافه کرد: این مسابقات در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان (مستر) برگزار می شود و نفرات برتر این مسابقات به عنوان اعضای تیم ملی به مسابقات آسیایی قزاقستان اعزام می شوند.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد ادامه داد: برگزاری این مسابقات به میزبانی مهاباد و حضور بیش از ۷۰۰ ورزشکار و مربی از استان های مختلف کشور می تواند نقش مهمی در ارتقای این رشته ورزشی در این شهرستان داشته باشد.

خوشبخت اظهار کرد: پاورلیفتینگ در بین ورزشکاران مهابادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای نخستین بار ۸۵ نفر از ورزشکاران این شهرستان توانستند در این رویداد ورزشی شرکت و شانس خود را در این مسابقات امتحان کنند.

به گزارش ایرنا، پاورلیفتینگ یا وزنه ‌برداری قدرتی نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است ولی شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

پاورلیفتینگ می‌تواند با تجهیزات یا بدون تجهیزات اجرا شود که سبک بدون تجهیزات به عنوان پاورلیفتینگ کلاسیک (classic) شناخته می‌شود؛ پرس سینه نیز از حرکات پاورلیفتینگ از سال ۱۹۸۴ در مسابقات پارالمپیک گنجانده شده‌است.

شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد دارای ۱۰ هزار ورزشکار است که در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha