مجمع ایثارگران اردبیل خدمات به زائران اربعین را در عراق افزایش می‌دهد

اردبیل - ایرنا - دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل گفت: این مجمع هر سال برای اربعین حسینی ۲ موکب در عراق برپا می‌کند و امسال با همکاری عاشقان و فعالان حسینی زمینه راه‌اندازی نانوایی، محل اسکان خواهران و حسینیه در آن کشور در مسیر زوار فراهم شده است.

سردار سعید رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی سفر هشت روزه که در قالب تیم سه نفره برای ساماندهی زیرساخت‌های استقبال و اسکان زوار اربعین به عراق داشتیم، با همت و همکاری عاشقان امام حسین (ع) و فعالان پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی در عراق، محل‌های استقرار ۲ موکب مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل را آماده کردیم و یک چاه عمیق برای تامین آب شرب مورد نیاز زوار حفر شد و دستگاه ژنراتور نیز برای تامین برق موکب‌ها تامین شد.

وی افزود: مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل برای سومین سال پیاپی ۲ موکب در مسیر حرکت زوار اربعین حسینی در عراق مستقر خواهد کرد که یکی موکب‌العباس یا عمود ۱۰۳ در محور بغداد به کربلا و ورودی کربلا و دیگری موکب یا عمود ۹۴۶ در محور نجف به کربلا خواهد بود.

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل با ۴۹ خادم در ۲ موکب یاد شده به مدت ۱۲ روز و در هر روز ۱۰ هزار وعده غذای گرم برای صبحانه، ناهار و شام زوار پخت و توزیع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های مجمع از ناحیه خیران و نذورات مردمی تامین می‌شود، گفت: دفاتر مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در همه شهرستان‌های استان فعال است و ائمه جمعه و جماعات استان در مرکز و شهرستان‌ها نیز در راستا تلاش می‌کنند.

مجمع ایثارگران اردبیل خدمات به زائران اربعین را در عراق افزایش می‌دهد
سردار سعید رضایی دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل

رضایی گفت: همکاری عراقی‌ها با مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در رابطه با تامین اقلام مورد نیاز و مقدمات استقرار موکب ها نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است و در سفر اخیر به عراق هم تفاهم‌نامه‌ای برای تسهیل و تسریع امور فی مابین و توسعه خدمات‌رسانی در موکب‌ها و تامین اتوبوس و خودروهای سبک برای حمل و نقل زوار اربعین منعقد شد.

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل اظهار کرد: امسال در پیاده‌روی اربعین به لحاظ تامین محل اسکان خواهران در موکب‌ها در عراق، برخی از آقایانی که خادم زوار در موکب‌ها خواهند بود، به همراه همسران خود در پیاده‌روی شرکت خواهند کرد تا همسران آنها در بخش اسکان خواهران فعالیت کنند.

سردار رضایی تصریح کرد: خدمات مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در ۲ موکب خود در عراق منحصر به تامین غذا و اسکان زوار نیست بلکه در کنار آن، برنامه‌های فرهنگی و معنوی نیز برگزار می شود و برنامه‌هایی همچون مداحی، قرائت زیارت عاشورا و دعای کمیل نیز برگزار خواهد شد.

مجمع ایثارگران اردبیل خدمات به زائران اربعین را در عراق افزایش می‌دهد
آماده‌سازی محل‌های استقرار موکب مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در عراق

رضایی زمان حرکت خادمان موکب‌های مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل به عراق برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی را ۲۰ مردادماه اعلام کرد و افزود: ما به طور معمول یک روز بعد از اربعین حسینی به ایران باز می‌گردیم تا افراد بازمانده از کاروان را نیز با خود همراه کنیم و کسی از نظر استفاده از خدمات بین‌راهی، مشکلی نداشته باشد.

وی اظهار کرد: در روزهای پیش رو به منظور ساماندهی و برنامه‌ریزی دقیق کارها و وظایف نیروهای مجمع، جلسات توجیهی با خادمان موکب‌ها، اعضای شورای راهبردی مجمع و خیران در اردبیل برگزار خواهد شد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و به لحاظ سابقه و صبغه مذهبی و تاریخی، آیین‌های عاشورایی و مراثی آن به ویژه در ماه محرم از شور و حال ویژه‌ای برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha