نیاز اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی طرح‌های عمرانی هلال احمر مهریز یزد +فیلم

یزد- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر مهریز یزد گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتباربرای تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی شهرستان نیاز است.

به گزارش ایرنا، حسن مودب عصر دوشنبه به مناسبت هفته هلال احمر در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: این طرح ها شامل داروخانه، پایگاه امداد و نجات بین‌راهی در تنگچنار و ساختمان اداری در کنار مرکز مدیریت بحران است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برخی پروژه های نیمه تمام از گذشته با سابقه بیش از ۱۰ ساله از شروع عملیات اجرایی است که به دلیل نبود بودجه لازم راکد مانده است.

این مسئول بیان کرد: ناوگان هلال احمر مهریز فرسوده است و با توجه به موقعیت خاص شهرستان که در کنار جاده اصلی کشور قرار دارد باید برای تامین امکانات مورد نیاز همت و حمایت بیشتری انجام شود.

مودب بیان کرد: تاکنون هشت خانه هلال در شهر و مناطق روستایی شهرستان با همکاری مردم و همراهی مسئولان تشکیل شده و یک خانه دیگر بر حسب نیاز در منطقه راه اندازی می‌شود.

این مسئول گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه و امداد و نجات جزو برنامه‌های مهمی است که با همکاری برخی ادارات و نهادها در شهرستان پیگیری و اقدام می‌شود.

مودب گفت: هیچ محدودیتی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و کمک‌های اولیه نیست و همه می‌توانند درخواست خود را اعلام کرده تا اقدام شود.

وی به قرار گرفتن مهریز در کنار جاده اصلی کشور اشاره کرد که باید همه از لحاظ سخت افزاری و همچنین نرم افزاری عنایت خاص به شهرستان انجام شود.

رییس جمعیت هلال احمر مهریز بیان کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۵۴۰ نفر هم جزو داوطلبان و جوانان عضو این جمعیت هستند و سالانه به صورت افتخاری همکاری می کنند.

همچنین "حسین نوید "معاون جمعیت هلال احمر مهریز در این نشست به اهمیت همکاری خیران و بخش خصوصی با این جمعیت و کمک به انجام برنامه‌های مختلف مورد نیاز تاکید کرد.

در پایان نشست به سوالات خبرنگاران شهرستان پاسخ داده شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد و در مسیر یزد به بندرعباس، کرمان، زاهدان و ایرانشهر واقع است که نقش موثری در برقراری ارتباط کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha