حسینی توانست بین مجلس و دولت تعادل برقرار کند

تهران- ایرنا- نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاون سابق پارلمانی رئیس‌جمهور توانست بین مجلس و دولت برقرار کند، از عملکرد سید محمد حسینی در این سمت قدردانی کرد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به پایان دوره ماموریت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، سید محمد حسینی را فردی اهل تعامل، منضبط و صبور دانست که همکاری بسیار خوبی با مجلس و نمایندگان داشت.

نماینده مردم قصر شیرین با بیان اینکه معاون سابق پارلمانی رئیس‌جمهور توانست بین مجلس و نهاد ریاست جمهوری برقرار کند، افزود: صبور بودن از ویژگی‌های سید محمد حسینی بود اما واقعیت این است که این جایگاه به اختیارات بیشتری نیاز دارد که او توانست این خلا را با حوصله، صبر، تعامل و همکاری پر کند.

حیدری تصریح کرد: همیشه و همواره گفته و تاکید کرده‌ام که معاونان پارلمان نهادها به ویژه معاون امور مجلس رئیس‌جمهور باید اختیارات بیشتری داشته باشند.

وی با قدردانی از عملکرد حسینی گفت: او توانست نقش خود را به عنوان معاون پارلمانی به خوبی ایفا کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت هیأت دولت با توجه به پایان دوره مسئولیت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، از سید محمد حسینی به‌عنوان چهره‌ای علمی، فرهنگی و انقلابی یاد و بر استفاده از تجربیات و توانمندی‌های وی در سنگرهای دیگر دولت مردمی تأکید کرد.

حسینی در مرداد ۱۴۰۰ با حکم آیت‌الله رئیسی به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور منصوب شده بود.

وی مسئولیت‌هایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، قائم مقامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دولت نهم و نمایندگی دوره پنجم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود داشت.

«سید محمود حسینی‌پور» امروز دوشنبه با حکم رئیس‌جمهور به عنوان معاون امور مجلس رئیس‌جمهور جایگزین حسینی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha