۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۷
کد خبر: 85475734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوال از شهردار مشهد در شورای این شهر بلا تکلیف رها شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۷
کد خبر: 85475734
سوال از شهردار مشهد در شورای این شهر بلا تکلیف رها شد

مشهد- ایرنا- طرح سوال از شهردار مشهد اسفندماه پارسال از سوی اعضای شورا در خصوص یک مطالبه مردمی مطرح شد که محمد رضا قلندر امروز توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد اما موضوع به دلیل اختلاف اعضای شورا در خصوص نحوه رای گیری بلاتکلیف ماند.

به گزارش ایرنا، ۱۵ اسفند ۱۴۰۲، اعضای شورای شهر از محمدرضا قلندرشریف، درباره پاسخ‌ ندادن به مکاتبات اهالی توس برای صلح‌نامه با شرکت «ستاوند» و اجرایی‌نشدن آن و تضییع حقوق شهروندی، سوال کردند و به شهردار برای پاسخگویی ۱۰ روز مهلت دادند.

شهردار مشهد اما امروز ۲۴ اردیبهشت ماه در صحن علنی شورای شهر در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

محمدرضا قلندر شریف گفت: ریشه موضوع به سال ۸۹ و شورای سوم بازمی گردد و صلح‌نامه ای که در آن دوره وجود داشته که باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: فردی به نام سعید آقاسی زاده توسط مردم با وکالت نامه محضری برای صلح با شهرداری تعیین شده و براساس ضوابط وقت صلحی انجام شده است که جزو تعهدات شهرداری به هزار و ۳۲۱ نفر در ۹ پلاک است.

شهردار مشهد گفت: با توجه به ماهیت عادی مدارک احراز مالکیت خرده مالکان و احتمال بروز معارضات ملکی در این پروژه، شرکت ستاوند حدود ۳۳ هزار متر مربع از اراضی سطح منطقه را در قالب ۱۳۵ فقره سند رسمی در سال های ۹۱ تا ۹۴ به عنوان تضمین به شهرداری مشهد منتقل کرده است.

قلندر افزود: در هر صورت مفاد این صلح نامه باید اجرایی شود و این کاری است که از دوره های قبلی مدیریت شهری به مدیریت کنونی شهرداری به ارث رسیده است و هم اینک به مراجعه کنندگان با پرداخت حقوق شهرداری پاسخگویی می شود.

وی ادامه داد: این پرونده از ابتدا مبهم بوده و بازرسی و حراست شهرداری نیز به آن ورود کرده و در سال ۹۲ شهردار وقت منطقه ۲ در ارتباط با همین موضوع از کار تعلیق شده است اما

از دوره چهارم به بعد پاسخگویی به مطالبه گران در حال انجام است.

در ادامه اعضای شورای شهر در خصوص این که هفت فرد سوال کننده باید از توضیحات شهردار قانع شوند یا همه اعضای شورا حدود ۲۰ دقیقه به مجادله پرداختند و در نهایت با اصرار ایمان فرهمندی نایب رییس شورای شهر که اداره جلسه را بر عهده داشت رای گیری از همه اعضای شورا انجام شد اما فقط چهار نفر از ۱۲ عضو حاضر در جلسه رای دادند و بقیه در اعتراض به این تصمیم از رای دادن خودداری کردند و بدون جمع‌بندی و اعلام نتیجه نهایی این طرح سوال، اعضای شورا وارد دستور کارهای بعدی خود شدند.

شهرداری منطقه ۲ در شمال غرب مشهد واقع است و محدوده آن از شمال به جاده ۱۰۰ متری، از جنوب به خیابان توحید و بولوار شهید قرنی، از غرب به بزرگراه آزادی، از شمال غرب به جاده قدیم قوچان و شهرک های اقماری و از شرق به خیابان آیت الله عبادی و خواجه ربیع منتهی می شود.

جمعیت ساکن در این منطقه ۵۰۰ هزار نفر و وسعت آن هشت هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha