همه دستگاه ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تکلیف دارند

تبریز-ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: همه دستگاه های اجرایی و خدماتی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی وظیفه و تکلیف قانونی دارند.

به گزارش ایرنا، تراب محمدی روز دوشنبه در جلسه پایش روند اجرای سند پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان استان، افزود: پیگیری مسائل حوزه آسیب های اجتماعی و تاکید مستمر و مصرانه رهبر معظم انقلاب در این زمینه نشان دهنده عمق مساله و اهمیت آن دارد که همه باید تلاش خود را برای کاهش آسیب های اجتماعی به کار بندند.

وی اظهار کرد: مسئولیت اصلی پیگیری حاکمیتی این موضوع که یکی از اولویت های دولت مردمی و همچنین شورای اجتماعی کشور است، بر عهده استانداری و فرمانداری ها است و سندی که در این زمینه ارائه شده است باید با محوریت فرمانداری و دبیرخانه پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان در شهرستان ها به دقت پیگیری و اجرایی شود.

محمدی خواستار همکاری مجموعه دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف سند پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان شد و ادامه داد: تبدیل این سند به برنامه محلی در شهرستان ها باید مورد توجه باشد و هر سازمان متناسب با نوع آسیب های اجتماعی نقش تعریف شده خود را عملیاتی، برنامه ریزی و اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه اگر به مسئله آسیب های اجتماعی توجه نشود مانند سیل همه جامعه و خانواده ها را گرفتار خواهد کرد، افزود: پیشگیری از خودکشی باید به عنوان یک اولویت بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی در دستور کار و رئوس برنامه های اولویت دار فرمانداران قرار بگیرد و نتایج اقدامات به صورت کامل به استانداری گزارش شود.

روند اجرای سند ارتقای سلامت روان و مراقبت اجتماعی در استان چندان مناسب نیست

به گزارش ایرنا، مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تبیین وضعیت اقدام به خودکشی در استان پرداخت و گفت: روند اجرای سند ارتقای سلامت روان و مراقبت اجتماعی با محوریت پیشگیری از خودکشی چندان مناسب نیست.

وهاب اصل رحیمی اظهار کرد: این سند با یک کار کارشناسی و بین بخشی مستمر و پس از امضای استاندار سابق، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مدیران کل سازمان ها و نهادی ذیربط به عنوان نقشه راه استانی در اوایل سه ماهه سوم پارسال به صورت رسمی به تمام دستگاه ها و فرمانداری ها ابلاغ و اجرای آن از اوایل آبان ماه سال ۱۴۰۲ در سطح استان شروع شد.

وی ادامه داد: مطابق برنامه زمان بندی شده و اهداف پیش بینی شده باید تاکنون در تمامی شهرستان ها دبیرخانه پیشگیری از خودکشی به ریاست فرماندارها تشکیل، برنامه ها و وظایف پیش بینی شده دستگاه ها از طریق سازمان های ذیربط شهرستانی عملیاتی شده و خدمات و برنامه ها در دسترس گروههای هدف قرار می گرفت.

اصل رحیمی با بیان اینکه بسیاری از فرمانداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان نسبت به تشکیل دبیرخانه اقدام کرده اند، گفت: بررسی ها نشان می دهد برخی از فرمانداران و روسای شبکه بهداشت و درمان و ادارات شهرستانی اقدام شایسه ای انجام نداده اند.

وی یادآور شد: انتظار می رود اهمیت موضوع بیش از پیش مد نظر باشد و مطابق سند، تمامی دستگاه های استانی و شهرستانی ملزم به اجرای تعهدات مندرج در سند برش استانی هستند و باید در زمینه های مرتبط ایفای نقش کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha