بهره مندی ۷۴ هزار کهگیلویه و بویراحمدی از خدمات درمانی بیمه‌ آتیه‌سازان

یاسوج- ایرنا- مدیر شعبه بیمه آتیه‌سازان حافظ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این شرکت به بیش از هفت میلیون نفر در سطح کشور و بیش از ۷۴ هزار نفر در سطح استان خدمات بیمه‌ای درمانی ارائه می‌کند.

به گزارش ایرنا، مریم سیدنژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظها کرد: این شرکت جزو شرکت‌های بیمه تکمیل درمان دولتی و زیرمجموعه سازمان بیمه سلامت ایران است که از ۲۳ سال پیش تاکنون در زمینه ارائه خدمات بیمه تکمیل درمان بصورت تخصصی فعالیت دارد.

وی افزود: این بیمه زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان فعالیت دارد و ارتقای سلامت جامعه و کاهش در پرداخت جیب دو رسالت مهم بیمه آتیه‌سازان حافظ است.

سیدنژاد تصریح کرد: یکی از مهمترین شاخص‌هایی که عدالت در سلامت هر جامعه را با آن ارزیابی می‌کنند، کاهش پرداخت از جیب است.

مدیر شعبه بیمه آتیه‌سازان حافظ استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۷۴ هزار هم استانی در آتیه‌سازان حافظ بیمه شده اند که ۳۰ هزار نفر آن‌ها بازنشسته کشوری، ۲۴ هزار نفر بازنشسته تأمین اجتماعی و ۲۰ هزار نفر هم بیمه‌شده سایر قراردادها با دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی و علوم پزشکی هستند.

وی بیان کرد: ۱۹ نفر در بیمه آتیه‌سازان حافظ استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به‌کار هستند.

سیدنژاد ابراز کرد: این بیمه در ۹ شهر استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرهای یاسوج، دهدشت، لیکک، چرام و باشت نمایندگی دارد و اطلاعات بیمه‌شدگان را از سراسر مراکز درمانی طرف قرار داد جمع‌آوری و برای شعبه مرکزی استان ارسال می‌کنند.

مدیر شعبه بیمه آتیه‌سازان حافظ استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: فلسفه بیمه انتقال ریسک است، بیمه آتیه‌سازان حافظ با ۲۳۰ مرکز درمانی و آزمایشگاه‌ها قرارداد دارد و تمامی خدمات بیمه آتیه‌سازان حافظ الکترونیکی انجام می‌شود.

وی گفت: تمامی پرداخت ها تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲ انجام گرفته است به استثنای بیمه شدگان صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی، کلیه پرداخت‌های بیمه آتیه‌سازان حافظ به روز هستند.

البته دو ماه است که صندوق بازنشسته تأمین اجتماعی کشور قراردادش با این بیمه به اتمام رسیده و باید قرارداد آن‌ها تعیین تکلیف شود.

مدیر شعبه بیمه آتیه‌سازان حافظ استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انحراف در بحث بیمه، ادامه داد: بیشترین تخلف در بحث احراز هویت است؛ یعنی فردی به جای کس دیگری از بیمه آتیه‌سازان حافظ استفاده کرده باشد.

سیدنژاد گفت: اسناد بیماران خاص شامل بیماران سرطانی، ‌ام اس، بیماران پیوندی جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرند و بر اساس قراردادهایی که منعقد شده هزینه‌های بستری، جراحی و درمانی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: با داروخانه امام جعفر صادق (ع)، داروخانه دکتر غلام‌زاده در یاسوج و داروخانه غلام‌پور گچساران به عنوان داروخانه های مختص بیمان خاص قرارداد داریم که این بیماران به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران از سال ۱۳۸۰ بر اساس قانون بیمه همگانی خدمات درمانی و ساختار نظام رفاه و تأمین اجتماعی و مصوبه هیات وزیران و مجوز قانونی سازمان بیمه سلامت ایران و در راستای اجرای فصول ۵ و ۲۵ و ماده ۳۷ قانون برنامه چهارم توسعه کشور، بعنوان بزرگترین شرکت تخصصی بیمه درمان تکمیلی آغاز بکار کرده است.

این شرکت وابسته به بیمه سلامت و زیرمجموعه وزارت بهداشت و درمان با هدف کاهش پرداختی از جیب بیمه‌شدگان و با شعار ارتقا سطح سلامت جامعه، با ارائه بسته‌های متنوع بیمه‌ای طبق درخواست بیمه‌گذار از طریق ۴۲ شعبه و بیش از یک هزار و ۲۲ نمایندگی و بیش از ۶ هزار و ۶۸۹ مرکز درمانی طرف قرارداد به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه‌شده در سطح کشور و بیش از ۷۴ هزار نفر در این استان خدمت رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha