استقلال خوزستان - نساجی مازندران؛ دوئل ۶ امتیازی در اهواز

ساری - ایرنا - ساکت الهامی و بازیکنانش امروز در اهواز باید برای پیروزی در یک نبرد ۶ امتیازی به مصاف تیم همسایه و هم‌امتیازشان یعنی استقلال خوزستان بروند که مانند نساجی برای بقا در لیگ برتر و فرار از سقوط می‌جنگد.

به گزارش ایرنا، هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال کشور امروز با برگزاری سه مسابقه در حالی پایان می‌یابد که جدال نفس‌گیر تیم‌ها در صدر و قعر هنوز ادامه دارد و تیم‌ها در نبردی بسیار نزدیک یکدیگر را تعقیب می‌کنند.

از سه مسابقه‌ای که امروز برگزار می‌شود ۲ مسابقه به طور مستقیم در سرنوشت قهرمانی و تعیین تیم‌های سقوط کننده به لیگ آزادگان اثرگذار هستند که هر ۲ مسابقه نیز با توجه به حساسیت و اهمیت‌شان همزمان و از ساعت ۱۹:۱۵ آغاز می‌شوند. تقابل نساجی و استقلال خوزستان در اهواز با توجه به هم‌امتیاز بودن این ۲ تیم شمالی و جنوبی در قعر جدول رقابتی ۶ امتیازی محسوب می‌شود و دیدار استقلال تهران با فولاد خوزستان نیز مصاف بین صدرنشین و یکی از گزینه‌های سقوط است.

الهامی و بازیکنانش امروز در شرایطی به مصاف آبی‌پوشان خوزستان می‌روند که ۲ تیم هم‌امتیاز هستند و خوزستانی‌ها فقط با تفاضل گل بهتر نسبت به نساجی یک پله بالاتر و در رتبه سیزدهم ایستاده‌اند. از طرفی فولاد خوزستان نیز با همین تعداد امتیاز و به دلیل تفاضل گل پایین‌تر نسبت به نساجی و استقلال خوزستان در رتبه پانزدهم و منطقه قرمز جدول قرار دارد. به عبارتی دیگر امروز سه تیم ۲۲ امتیازی که گزینه‌های جدی سقوط از لیگ برتر هستند برای عقب نماندن از یکدیگر رقابت دارند. نساجی و استقلال خوزستان در اهواز برای سه امتیاز حساس می‌جنگند و فولاد خوزستان هم در تهران با استقلال صدرنشین و مدعی اصلی قهرمانی باید برای کسب امتیاز رقابت کند.

با توجه به این‌که صنعت نفت آبادان نیز در ۲ بازی اخیر نتیجه کسب کرد و به ۲ امتیازی این سه تیم رسیده، شرایط برای استقلال خوزستان، نساجی و فولاد حساس‌تر شده است. صنعت نفت با برد ۲ هفته پیش مقابل مس رفسنجان و تساوی این هفته در اراک مقابل آلومینیوم ۲۰ امتیازی شد و به ۲ امتیازی فولاد، نساجی و استقلال خوزستان رسید تا رقابت در قعر جدول حساس‌تر شود.

شاگردان الهامی که هفته گذشته در مصافی سخت با پرسپولیس نتوانستند به روند امتیازگیری‌شان ادامه دهند، امروز به دنبال تکرار نتیجه نیم‌فصل نخست و بازگشتن به روند امتیازگیری و سیر صعودی خود در جدول هستند. اما امتیازگیری از تیمی که تمام توان خود را برای فرار از سقوط به کار می‌گیرد و از حمایت هواداران نیز برخوردار است کار ساده‌ای نیست. ضمن این‌که استقلال خوزستان با توجه به نتایج خوبی که در چند هفته اخیر کسب کرده شرایط روحی و فنی مناسبی دارد.

استقلال خوزستان - نساجی مازندران؛ دوئل ۶ امتیازی در اهواز

استقلال خوزستان چهار هفته است که از حریفان خود امتیاز می‌گیرد. آن‌ها پس از برد مقابل صنعت نفت آبادان قعرجدولی در هفته بیست‌وسوم، در مصاف با سه تیم نیمه بالایی جدول یعنی گل‌گهر سیرجان، ملوان و سپاهان تساوی کسب کردند و امروز به دنبال شکست دادن نساجی و فاصله گرفتن از سقوط است.

نساجی نیز از زمان روی کار آمدن ساکت الهامی شرایط متفاوت و بهتری پیدا کرده و توانسته در ۹ هفته سه برد و سه تساوی کسب کند و ۱۲ امتیاز ارزشمند به دست بیاورد که یک امتیاز بیشتر از کل امتیازات کسب شده این تیم از ابتدای فصل تا پایان هفته هفدهم و پیش از روی است.

یکی از ۲ برد نساجی در نیم‌فصل نخست مقابل استقلال خوزستان و در قائمشهر به دست آمده است. ۲ تیم در زمان برگزاری ان مسابقه نیز شرایط تقریبا مشابهی با امروز داشتند و هر ۲ قعرنشین بودند. نساجی با ۶ امتاز از ۹ مسابقه در رتبه پانزدهم قرار داشت و استقلال خوزستان نیز با چهار تساوی و چهار امتیاز از ۱۱ مسابقه در قعر جدول جا خوش کرده بود. اما از آن زمان تا کنون هر ۲ تیم شرایط فنی بهتری پیدا کرده‌اند و حالا برای بقا در لیگ هر چه در توان دارند به کار می‌گیرند.

استقلال خوزستان - نساجی مازندران؛ دوئل ۶ امتیازی در اهواز

تلاش تیم‌ها برای امتیازگیری در این مسابقه به سکوها نیز کشیده شده است. باشگاه نساجی با چهار پرواز اختصاصی حدود ۵۰۰ هوادار را به اهواز فرستاده است تا سکوهای ورزشگاه تیم میزبان خالی از هیاهوی نساجی‌چی‌ها نماند. حتی تعدادی از هواداران نساجی در استان‌های دیگر نیز تصمیم گرفته‌اند که برای این مسابقه راهی اهواز شوند. تصاویری از هواداران کرمانشاهی‌ها هم در صفحه‌های هواداری نساجی منتشر شده که نشان می‌دهد تعدادی از هواداران این تیم از کرمانشاه عازم اهواز شدند تا نساجی را تشویق کنند.

اهوازی‌ها هم عزم‌شان را برای این‌که حمایت همه‌جانبه‌ای از تیم شهرشان داشته باشند جزم کرده‌اند. در شرایطی که سازمان لیگ رایگان شدن بازی‌ها را ممنوع اعلام کرده و به پرسپولیس و نساجی نیز اجازه رایگان کردن بازی‌های خانگی‌شان را نداده بود، اما بازیکنان استقلال خوزستان در استوری مشترک‌شان برای دعوت هواداران سه تیم خوزستانی لیگ برتری یعنی استقلال خوزستان، فولاد و صنعت نفت به ورزشگاه اعلام کردند بازی با نساجی رایگان است.

در واقع نساجی امروز باید در میان هواداران سه تیم پرطرفدار خوزستانی که هر سه در آستانه سقوط از لیگ برتر قرار دارند به مصاف استقلال خوزستان برود و تلاش کند تا دست خالی از این دیدار بیرون نیاید.

پیشینه تقابل‌های نساجی و استقلال خوزستان در لیگ برتر نشان می‌دهد تا پیش از لیگ بیست‌وسوم ۲ تیم فقط یک فصل با هم در لیگ برتر حضور داشتند که همان لیگ هجدهم و نخستین حضور نساجی در لیگ برتر بود. در آن فصل نساجی موفق شده بود استقلال خوزستان را ۲ – ۰ در قائمشهر شکست دهد و در مسابقه برگشت نیز ۲ تیم به تساوی ۱ – ۱ رضایت دادند. دیدار نیم‌فصل نخست نیز با برد نساجی‌چی‌ها به پایان رسید تا نساجی در لیگ برتر هیچ شکستی مقابل استقلال خوزستان نداشته باشد.

آخرین تقابل نساجی و استقلال خوزستان در لیگ آزادگان نیز در فصل ۱۳۹۰-۱۳۹۱ بود که نساجی در قائمشهر موفق شده بود استقلال خوزستان را ۱ – ۰ شکست دهد و در اهواز ۳ – ۰ مغلوب میزبان شده بود.

دیدار امروز استقلال خوزستان و نساجی را پیام حیدری قضاوت می‌کند و فرهاد مروجی، فرهاد فرهادپور و یعقوب آشوری کمک‌های او در این مسابقه هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha