کتاب " مجموعه مقالات نخستین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس" رونمایی شد

بوشهر-ایرنا- کتاب " مجموعه مقالات نخستین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس" در آیینی با حضور شماری از مسئولان در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز دوشنبه در این آیین گفت: کتاب " مجموعه مقالات نخستین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس" مشتمل بر حدود ۷۰۰ مقاله از نخبگان جامعه دانشگاه‌های مطرح داخلی و خارجی است که به کوشش "حسن الهیاری و حبیب الله سعیدی نیا" چاپ شده است.

" محمد شکیبی نسب " افزود: تاریخچه تجارت دریایی و تشکیل سازمان بنادر و دریانوردی در فعالیت های حاکمیتی در سواحل به سال ۱۲۲۹ شمسی در بندر بوشهر بر می‌گردد که در باب اهمیت بندر بوشهر در تجارت دریایی کشور در سال ۱۴۰۱ نخستین همایش بین المللی تاریخ، تمدن و فرهنگ خلیج فارس توسط دانشگاه خلیج فارس بوشهر و همکاری با شماری از دستگاه‌ها از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد.

وی اظهار کرد: با همت و تلاش دانشگاه خلیج فارس و حمایت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مجموعه مقاله‌های همایش در قالب یک کتاب گردآوری شد.

رییس دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: دانشگاه خلیج فارس در دهه چهارم فعالیت بحث خلیج فارس پژوهی را در اولویت برنامه‌ها دارد.

" محمد مدرسی " افزود: با هدف پاسداشت روز خلیج فارس همایش بین المللی تاریخ، تمدن و فرهنگ خلیج فارس هر 2 سال یکبار با همکاری دستگاه‌های ذیربط برگزار می شود که با توجه به بار علمی مقاله‌های ارسالی، تمام اثرهای ارسالی به همایش در قالب کتابی به همین نام جمع آوری و به چاپ رسیده است.

وی افزود: اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود به فعالیت های علمی و پژوهشی استان نگاهی ویژه داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha