۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85475483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند کاهشی آسیب های اجتماعی در شهرستان چرام

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85475483
روند کاهشی آسیب های اجتماعی در شهرستان چرام

یاسوج - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب چرام گفت: با همکاری و تعامل سازنده نیروی انتظامی و مشارکت خوب مردم و مسئولان معضلات اجتماعی در این شهرستان ۸۰ درصد کاهش داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین سجاد آذریتون روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به وضعیت ناامنی های سال گذشت در شهرستان چرام و انتشار اخبار آن در فضای مجازی با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت همه نهادها طرح ارتقای امنیت اجتماعی به صورت ویژه در این شهرستان اجرا شد.

بیشتر بخوانید:

یکی از قاتلان درگیری مسلحانه چرام دستگیر شد

وی بیان کرد: در این راستا با برگزاری مستمر جلسات با نیروی انتظامی عاملین نزاع های دسته جمعی و طایفه ای منجر به قتل، سارقین احشام و سارقین مسلح در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

آذریتون اظهارکرد: هم اکنون آرامش کلی در چرام حاکم است و وضعیت امنیت در این شهرستان از قرمز به سبز رسیده است.

اجرای طرح قاضی در مدارس چرام

وی اضافه کرد: در راستای فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان و نسل جوان با آسیب ها و معضلات اجتماعی، جرایم و مجازات ها طرح قاضی در مدرسه در مدارس مختلف چرام اجرا شد.

آذریتون حضور مسئولان در جمع مردم را بسیار مهم دانست و گفت: یکی از رویکرد های اساسی دادستانی چرام دیدار چهره به چهره با مردم و حضور در مراسمات دینی و مذهبی برای بررسی مشکلات و معضلات اجتماعی بوده است.

راه اندازی سامانه ارتباط مستقیم با شهروندان برای اولین بار

وی بیان کرد: در این رویکرد با راه اندازی سامانه ارتباط مستقیم دادستانی شهرستان با شهروندان مردم بدون واسطه، با طرح مشکل زمینه برطرف کردن بسیاری از معظلات اجتماعی با مشارکت مردم و گروه های مختلف را فراهم کردند.

آذریتون ارتباط سازنده با جوانان را از دیگر رویکردهای مردمی دادستانی چرام دانست و افزود: با حضور میدانی و برپایی جلسات با مدیران و پیمانکاران و حضور میدانی در کنار مسئولان بر رفع موانع و تسریع در روند اجرایی پروژه های عمرانی به عنوان مطالبه اصلی جوانان اقدامات خوبی انجام شد.

شهرستان چرام را بیشتر بشناسیم

شهرستان «چرام» از شمال شرق با شهرستان «بویراحمد»، از جنوب با شهرستان «گچساران» و از غرب نیز به شهرستان «کهگیلویه» پیوند دارد و کم و بیش در میانه استان «کهگیلویه و بویراحمد» است. خاستگاه واژه چرام در فرهنگها «چراگاه» دانسته شده است که نشان دهنده چراگاه های سبز و انبوه پیرامون چرام است. این واژه در گویش بومی «چروم» نیز خوانده میشود.

شهرستان چرام گسترهای کم‎تر از ۳۰۰ هکتار دارد که نزدیک به ۹۰ درصد آن کوهستانی و نزدیک به ۱۰ درصد نیز دشت است.

آب ‌و هوای چرام در شمال و جنوب جلوه‎ گاه دوگانه ‎ای دارد به طوری که شمال شهرستان چرام با بخشهایی همچون امامزاده علی، طسوج و جوی خانه سردسیر است و در جنوب با شهرهایی همچون «سرفاریاب» و «چرام» آب ‌و هوایی متعادل دارد.

شهرستان چرام با ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha