معاون استاندار مرکزی: آموزش‌های امدادی رسالت اصلی هلال احمر است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آموزش‌های امدادی رسالت اصلی جمعیت هلال احمر است که باید با جدیت تمام دنبال شود.

به گزارش ایرنا، بهنام نظری روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح‌های جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی در محل انبار امدادی این استان در اراک، افزود: سطح تاب‌آوری مردم باید در آموزش‌های امدادی افزایش یابد.

وی با تبریک هفته هلال احمر، عنوان کرد: مردم باید بدانند پس از هر بلایای طبیعی و حوادث ناگوار احتمالی، افراد زنده مانده از حادثه، امدادگر هستند و باید بتوانند تا رسیدن نیروهای امدادی جان افراد گرفتار شده را نجات دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: هلال احمر مجموعه پای کار در تمام حوادث و بحران‌ها است و کار در این مجموعه ارزشمند و مقدس است.

نظری اظهار کرد: افتتاح طرح‌های عمرانی و خدماتی در بخش‌های مختلف از جمله جمعیت هلال احمر، توقع خدمتگذاری را در بین مردم افزایش می‌دهد و باید تلاش شود تا خدمت‌رسانی روز به روز بیشتر و با کیفیت‌تر شود.

وی عنوان کرد: افرادی که به عنوان داوطلب و امدادگر در جمعیت هلال احمر فعالیت دارند، سربازانی هستند که جان خود را برای نجات دیگران در کف دست قرار داده و توانمندی این افراد باید روز به روز تقویت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: این استان به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور از جایگاه ویژه‌ای در امدادرسانی به بحران‌ها و حوادث احتمالی سایر استان‌ها برخوردار است و تقویت و توانمندی جمعیت هلال احمر استان مرکزی امری ضروری است.

نظری تاکید کرد: تاخیر نیروهای امداد و نجات در زمان رسیدگی به حوادث پذیرفتنی نیست و باید تلاش شود تا این مهم روز به روز کاهش یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی هم در این آیین گفت: احیای مجتمع امدادی هلال‌احمر استان با جدیت دنبال شده و با توفیقات خوبی همراه است.

علیرضا شهرجردی افزود: این مجتمع ۲۰ ماه در اختیار اداره‌کل اموال تملیکی بود که ۲۰ روز گذشته تخلیه کامل شد و به زودی سقفی در محوطه باز آن برای استقرار خودروهای امدادی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: آسفالت این مجتمع با کمک شهرداری اراک پس از ۱۰ سال انجام و مکانیزه شدن درهای آن نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: مرکز آنست (نگهداری سگ‌های زنده یاب) جمعیت هلال احمر این استان یکی از بهترین‌ مراکز در کشور است.

شهرجردی اظهار کرد: بی‌سیم‌های جمعیت هلال احمر استان مرکزی با تلاش استانداری این استان و تخصیص ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت، به دیجیتال تبدیل شده و تاکنون تنها سه استان کشور موفق به این امر شده‌اند.

وی گفت: اسناد بیش از ۶ هزار مترمربع زمین و ۶۰۰ متر بنا در منطقه شیرین‌آباد فراهان به نام جمعیت هلال احمر استان مرکزی منتقل شده که به یکی از بهترین پایگاه‌های جاده‌ای و مجتمع امدادی، فرهنگی، بهداشتی و علمی تبدیل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: مجوز ایجاد پنج پایگاه امدادی دیگر در نقاط مختلف استان اخذ شده که با جدیت پیگیری می‌شود.

شهرجردی عنوان کرد: هفت خودروی سواری و ۲۰ خودروی امدادی شامل آمبولانس و نجات نیز برای استان مرکزی اختصاص یافته که عدد قابل توجهی است و نسبت به سهیمه سایر استان‌ها قابل مقایسه نیست.

وی گفت: بیش از ۵۰ نفر از اسفندماه سال گذشته تاکنون در جمعیت هلال احمر استان مرکزی جذب شده و قول جذب ۷۶ نفر دیگر تا پایان اردیبهشت‌ماه و خردادماه امسال داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: ۳۰ نفر دیگر نیز که مجوز جذب آنها از قبل گرفته شده بود، منتظر برگزاری آزمون ایثار هستند.

شهرجردی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان مرکزی در طرح امداد و نجات نوروی امسال موفق به کسب رتبه دوم در سطح کشور شد.

وی گفت: ۶۶ ویلچر برای اهدا به مددجویان بهزیستی استان مرکزی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال تهیه شده که به زودی توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: یک میلیارد ریال پوشینه برای مددجویان این نهاد خریداری و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیارد ریال هم برای مرکز اعصاب و روان بهزیستی در منطقه گردو اراک اختصاص یافت.

شهرجردی تصریح کرد: ۱۰ میلیارد ریال در مجموع از بودجه جاری جمعیت هلال احمر استان مرکزی برای مددجویان بهزیستی استان اختصاص یافته است.

وی گفت: ۶ میلیارد ریال کمک نقدی و کالا تاکنون برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای کمک به غزه جمع‌آوری و ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: بیش از ۲ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال در ایام ماه مبارک رمضان امسال برای کمکبه نیازمندان تهیه و توزیع شد.

مرکز آنست( سگ‌های زنده‌یاب)، خودروهای فرماندهی ارتباطات رادیویی، مجتمع اداری و امدادی معاونت امداد و نجات، پایگاه امداد و نجات کوهستان، خودروی امداد و نجات کوهستان، سیستم ارتباطات رادیویی دیجیتال، پایگاه خیرساز آموزشی امدادی شیرین‌آباد، سیستم ارتباطات رادیوی دیجیتال، نخستین مدرسه انسان دوستی، نرم‌افزار کنترل هوشمند اداری اطلس، مرکز آماده عملیات تیم‌های سحر جوانان، طرح خدمت کریمانه داوطلبان و ۱۰ خانه هلال، از مهمترین طرح‌های این جمعیت بود که افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته هلال‌احمر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha