زمین‌های مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز طرح مصوب ندارند

تبریز- ایرنا- معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز اعلام کرد: زمین‌های مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز طرح مصوب ندارند و این دانشگاه نیز همانند دانشگاه‌های دیگر برای تأمین مسکن دانشگاهیان اقدام کرده است.

صمد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه هیچ نوع فروش زمین در منطقه یاد شده که از سوی عده ای مطرح می شود، وجود ندارد، گفت: تهاتر در نظر گرفته شده از طریق مراجع قانونی و وفق تفاهم نامه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسکن و شهرسازی به انجام می رسد.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز با رد شبهات مطرح شده در روزهای اخیر اظهار کرد: زمین‌های مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز کاربری آموزش عالی دارد.
سید صمد حسینی در خصوص طرح مسکن دانشگاهیان گفت: زمین های یاد شده توسط تیم های کارشناسی و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه کارشناسان وزارت مسکن و شهرسازی به دقت مورد بررسی قرار گرفته و خاک آن جزو خاک های درجه چهار و غیر قابل کشت و زرع است.
وی همچنین با اشاره به قانون جهش تولید مسکن، یکی از قانون‌های مترقی دولت سیزدهم است، ادامه داد: در راستای این قانون، توافقنامه‌ای بین وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی به امضاء رسیده و محتوای این توافق‌نامه، تأمین مسکن برای دانشگاهیان، نخبگان و پژوهشگران کشور بوده که مورد تأکید ریاست جمهوری نیز است.
حسینی با بیان اینکه مجتمع مسکونی دانشگاهیان تبریز بر اساس دستور صریح رییس جمهور مبنی بر تامین مسکن دانشگاهیان و قانون مربوط به آن اجرایی خواهد شد، ادامه داد: مسکن دانشگاهیان یکی از نیازهای اصلی و اساسی است که سال ها در این خصوص غفلت شده است که با نگرش مطلوب دولت سیزدهم شاهد گشایش هایی در این خصوص خواهیم بود.

۳۴ هکتار از اراضی خلعت‌پوشان در قالب مولدسازی تهاتر می‌شود/فروش زمین در منطقه وجود ندارد
"سیدصمد حسینی" معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز همچنین یادآور شد: براساس این توافق‌نامه، دانشگاه‌ها و ادارات کل راه و شهرسازی موظف و مکلف شدند تا از بین زمین‌هایی که در آن‌ها طرح مصوب وجود ندارد، به تشخیص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشخص و با مساعدت ادارات کل راه و شهرسازی انتقال سند و سایر کارهای قانونی انجام شود.
حسینی افزود: در راستای این قانون که از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی است، دانشگاه تبریز نیز مانند دانشگاه‌های دیگر برای تأمین مسکن دانشگاهیان و نخبگان اقدام و زمین‌هایی که طرح مصوب ندارند، اقدام خواهد کرد.
وی تاکید کرد: برخلاف شبهات مطرح شده اخیر، این زمین‌ها دارای کاربری آموزش عالی بوده و دانشگاه تبریز به تمامی قوانین و مقررات قید شده در توافقنامه عمل کرده و انتظار ما از مسئولین محترم شهر و به خصوص اداره‌ کل راه و شهرسازی استان این است که عملیات ساخت مسکن دانشگاهیان به زودی آغاز شده و به سرانجام برسد.

به گزارش ایرنا، موضوع تغییر کاربری اراضی ۳۴ هکتاری خلعت پوشان در روزهای گذشته بازتاب وسیع در محافل عمومی، تخصصی و فضای مجازی داشته است و برخی از صاحب نظران معتقدند هر گونه ایجاد تغییرات در این اراضی به ضرر منافع و مصالح عمومی بوده و منجر به تخریب محیط زیست و از بین رفتن خاک می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha