جای روابط عمومی ها در کارگروه‌های استانی خالیست

شیراز-ایرنا- عضو هیات رئیسه روابط عمومی های فارس با بیان اینکه جای روابط‌عمومی‌ها در کارگروه‌های استانی خالی‌ست، گفت:روابط عمومی و رسانه نه تنها در مقابل یکدیگر نیستند، بلکه مکمل هم هستند،، روابط عمومی‌ها باید حقایق را به رسانه‌ها منتقل کنند و رسانه‌ها نیز باید بی‌طرفانه به مسایل بپردازند.

به گزارش ایرنا،سید علی اصغر محدث روز دوشنبه در نشست با روابط عمومی های ادارات هم خانواده ارشاد با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و هفته‌ روابط عمومی به فعالان این عرصه اظهار کرد: روابط عمومی باید بداند اگر حقیقت برای مردم شفاف‌سازی نشود کارکرد خود را از دست خواهد داد، مسئولان و کارشناسان روابط عمومی می‌بایست با فعالیت خود، ایستایی و سکون را از سیستم گرفته و به‌جای آن حرکت و رشد را جایگزین کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تأثیر عملکرد روابط عمومی به لحاظ ساختاری در نهادهای مختلف افزود: رابطه بین روابط عمومی دستگاه‌ها با رسانه‌ها به صورت حرفه‌ای تعریف شده و در این مسیر نیاز به تشکیل مشاورانی از جنس رسانه و روابط عمومی در فعالیت‌های کلان و تصمیم‌گیری‌های استانی و شهری در کارگروه‌های استانی مشهود است.

محدث در خصوص علم روابط عمومی گفت: آنجایی که روابط عمومی به عنوان یک علم همیشه در حال تغییر و دگرگونی است، آموزش کارکنان این حرفه و بهسازی توان علمی و تخصصی آنان، یکی از امور بسیار ضروری در روابط عمومی است، به این صورت باید با کاربرد شیوه‌های مختلف کوشید تا کارکنان روابط عمومی پیوسته با آخرین مطالب علمی در زمینه های روابط عمومی آشنا شوند.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها نقش حیاتی و ارزنده‌ای را در پاسخگویی به اذهان عمومی و شفاف‌سازی افکار جامعه نسبت به رخدادهای درون سازمان و آشکار ساختن سیاست‌ها و موضع گیری‌های سازمان در عرصه ملی و بین‌المللی بازی می‌کنند که موفقیت در این عرصه، بی شک وامدار علم، تخصص و تعهد کارکنان روابط عمومی است.

مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس اضافه کرد: روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها باید به صورت حرفه‌ای و مستقل عمل کرده تا بتوانند حرف حق را منتقل کنند، زیرا اگر حقیقت به مردم گفته نشود، اعتماد مردم از بین می‌رود و بهره‌وری که خمیرمایه و حاصل کار سازمانی است در هاله‌ای از ابهام می‌ماند.

وی ادامه داد: در فقدان روابط عمومی حرفه‌ای، شبکه‌های اجتماعی ایفای نقش را در عرصه اطلاع‌رسانی، آموزش و نیازهای پایه روابط دوسویه مردم و سازمان‌ها به عهده می‌گیرند و به دلیل نبود تعهد و تخصص در این عرصه بازار شایعه به جای خبر در جامعه داغ می‌شود.

محدث گفت: روابط عمومی و رسانه نه تنها در مقابل یکدیگر نیستند، بلکه مکمل هم هستند و هر ۲ باید وظایف ذاتی خود را به خوبی انجام دهند تا زمینه رشد و پیشرفت جامعه را فراهم کنند، روابط عمومی‌ها باید حقایق را به رسانه‌ها منتقل کنند و رسانه‌ها نیز باید بی‌طرفانه به مسایل بپردازند و نگاه نقادانه با هدف اصلاح‌گری و رشد داشته باشند.

عضو شورای روابط عمومی: جای  عنصر روابط عمومی ها در کارگروه‌های استانی خالیست

مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس اظهار کرد : روز ارتباطات و روابط عمومی، در نهایت فرصتی است مبارک تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند با تقویت حضور مدیرانی دانایی محور و تحول‌طلب از یک سو و رعایت اخلاق حرفه ای در عملکرد خود و بهادادن روز افزون به نظام آزاد ارتباطات واطلاعات از سویی دیگر تلاش کرده و جایگاه این حرفه را در جامعه آرمان خواه و اسلامی خود تثبیت کنیم.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس موفق به کسب چندین مقام جشنواره های روابط عمومی‌های استانی در رشته پوستر، تبلیغات محیطی و ارزیابی پایگاه اطلاع رسانی سازمانی شد.

او پیشتر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان روابط عمومی برتر کشور در سال های متمادی شناخته شده است.

بیست و هفتم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات نام‌گذاری شده است‌.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha