پوست اندازی تیم ملی هاکی سالنی برای دفاع از عناوین آسیایی و جهانی + فیلم

تبریز- ایرنا- تیم ملی هاکی سالنی برای حضور قدرتمند در بازی های آسیایی قزاقستان و دفاع از عنوان قهرمانی و همچنین و ارتقای جایگاه تیمی در جهان با موفقیت در مسابقات جهانی کرواسی، پنجمین و آخرین اردوی آماده سازی را در تبریز برپا کرده و جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه جاری عازم مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان می شود.

به گزارش ایرنا، در این اردوی آمادگی که تا بیست و ششم ماه جاری در سالن ستارخان ادامه خواهد داشت کادر فنی و در راس آن سرمربی تیم ملی، ترکیب نهایی ۱۲ نفره را برای حضور در مسابقات آسیایی مشخص کرده و با بازیکنانی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سمنان، همدان، مرکزی، کرمانشاه و ایلام پای در رقابت های آسیایی خواهد گذاشت.

این تیم که تاکنون ۹ بار برای کشورمان قهرمانی آسیا و چند بار عنوان سومی و چهارمی جهان را به ارمغان آورده آنطور که باید و شاید، مورد حمایت و توجه مسئولان نبوده و بازیکنان تیم ملی هاکی سالنی به رغم افتخار آفرینی های زیاد برای کشور در عرصه های بین المللی بیشتر گمنام مانده و دچار مشکلات و دغدغه های مالی و اقتصادی هستند البته تنها انتظارشان از مسئولان، توجه و حمایت است.

دهمین قهرمانی آسیا در انتظار تیم ملی هاکی سالنی

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی ایران با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری پنج مرحله اردوی آماده سازی این تیم و انجام برنامه های تمرینی و تاکتیکی در اردوی پایانی در تبریز، اظهار کرد: دفاع از عنوان قهرمانی و کسب دهمین قهرمانی آسیا در قزاقستان و ارتقا جایگاه تیمی در بازی های جهانی ۲۰۲۵ کرواسی، هدف اصلی تیم ملی است که با توجه به شرایطی که بازیکنان دارند دور از دسترس نیست.

رجب نورانی اضافه کرد: به تمام اهدافی که داشتیم در طول برگزاری اردوهای پنجگانه دست یافتیم و ۱۲ بازیکن را برای مسابقات گزینش کرده ایم و از نظر بدنی و فنی، بازیکنان به مرز آمادگی ۸۰ تا ۹۰ درصدی رسیده اند.

وی با بیان اینکه هاکی سالنی ایران قهرمان بلامنازع آسیا است، گفت: بیشتر تلاشمان روی ارتقا جایگاه سومی جهانی در بازی های کرواسی است و برای این بازی ها که بهمن ماه انجام خواهد شد برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم.

نورانی به رده بندی جهانی و جایگاه دومی تیم ملی هاکی سالنی ایران پس از تیم ملی اتریش اشاره کرد و افزود: در آسیا رقیب آنچنانی نداریم اما تیم های مالزی و اندونزی سرمایه گذاری های خوبی روی این رشته کرده اند و تایلند هم رو به رشد است ضمن اینکه تیم قزاقستان نیز به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا، روند صعودی داشته است.

وی با بیان اینکه رشته هاکی سالنی در اروپا طرفداران زیادی دارد، ادامه داد: تیم های اتریش، هلند و آلمان همواره در رده بندی جهانی در بین پنج تیم اول قرار دارند و با توجه به اینکه سبک خاص خود را دارند رقیب اصلی تیم ملی ایران در بازی های جهانی کرواسی هستند.

پوست اندازی تیم ملی هاکی سالنی برای دفاع از عناوین آسیایی و جهانی + فیلم

متوسط سنی بازیکنان را به ۲۸ سال کاهش دادیم

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی با بیان اینکه پشتوانه سازی و جوان سازی تیم ملی مهم است، گفت: با اضافه کردن بازیکنان جوان به ترکیب نهایی تیم ملی، متوسط سنی را به ۲۸ سال کاهش دادیم ضمن اینکه فدراسیون هاکی نیز با آمدن بهرام قدیمی، متحول شده و اکنون تیم ملی هاکی سالنی در تمام رده ها فعال شده و پشتوانه سازی در حال انجام است.

نورانی گفت: در حال حاضر تیم های پایه در عمان، بانوان در انتخابی جام جهانی تایلند و زیر ۱۶ ساله ها در کهکیلویه و بویر احمد حضور دارند و فدراسیون سال پرکاری را آغاز کرده که قابل تقدیر است.

وی نتیجه فعالیت های فدراسیون و حمایت از بازیکنان را حضور هفت هشت بازیکن در لیگ های اروپایی از جمله ترکیه اعلام کرد و افزود: سایر بازیکنان تیم ملی نیز پیشنهادهایی از تیم های اروپایی دارند.

مسئولان حمایت کنند

نورانی با بیان اینکه تنها مطالبه اعضا تیم ملی و بازیکنان از مسئولان، حمایت مادی و معنوی است، گفت: بازیکنان در شرایط فعلی که بر کشور حاکم است در اردوها حضور می یابند و همواره دغدغه اقتصادی و مادی دارند در حالی که بازیکن ملی پوش نباید این دغدغه ها را داشته باشد و مسئولان باید حداقل مشکل اشتغال آنها را برطرف کنند.

وی ادامه داد: هاکی رشته پرطرفداری در دنیا به شمار می رود و کشورهای اروپایی روی این رشته سرمایه گذاری های زیادی کرده اند اما متاسفانه در کشور ما در گذشته به این رشته توجه نشده است در حالی که بازیکنان تیم ملی هاکی سالنی بارها پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز درآورده اند و لیاقتشان بسیار بالاتر از وضعیت فعلی است.

هاکی ایران مدیون هاکی تبریز است

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی با اشاره به پیشینه قوی هاکی تبریز و حضور چند بازیکن از این شهر در ترکیب تیم ملی، گفت: زمانی که این رشته در ایران توسعه نیافته بود مسابقات جام فجر در تبریز برگزار می شد و تبریز کمک زیادی به پیشرفت این رشته در ایران کرده است.

نورانی ادامه داد: در شاکله تیم ملی همواره بازیکنانی از این شهر وجود داشته و در این دوره نیز ۲ بازیکن از آذربایجان شرقی در تیم ملی هستند.

پوست اندازی تیم ملی هاکی سالنی برای دفاع از عناوین آسیایی و جهانی + فیلم

استعدادیابی و حمایت از بازیکنان تیم ملی از اهداف هیات است

رئیس هیات هاکی آذربایجان شرقی نیز به برنامه ها، اهداف و اولویت های این هیات اشاره کرد و گفت: استعدادیابی و حمایت از بازیکنان تیم ملی از اولویت های این هیات بوده و تابستان امسال، کلاس های استعدادیابی زیر نظر هیات دایر خواهد شد.

امیر میرزایی افزود: حضور چهار بازیکن از آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی امید در عمان و ۶ بازیکن در تیم ملی زیر ۱۶ ساله ها، نتیجه برنامه هیات و توجه به استعدادها در استان است.

وی به برگزاری و میزبانی از اردوهای تیم ملی در آذربایجان شرقی و تبریز اشاره کرد و گفت: تیم ملی برای حضور در قزاقستان و حفظ آمادگی، پنج مرحله اردو برگزار کرده که ۲ مرحله آن در شهرستان اسکو و یک مرحله در تبریز برگزار شده و هدف از این میزبانی ها، ایجاد انگیزه و تلاش برای همگانی کردن این رشته ورزشی است.

سالنی اختصاصی برای تمرین نداریم

میرزایی همچنین به مشکل زیرساختی این رشته در استان اشاره کرد و گفت: حمایت های مدیریت ورزش استان از هیات و ورزشکاران این رشته قابل تقدیر است اما متاسفانه سالنی برای تمرین نداریم و انتظارمان از مدیریت ورزش استان، دادن سالن اختصاصی برای ورزشکاران است.

وی ادامه داد: اگر سالن اختصاص در اختیار هیات باشد امر استعدادیابی نیز به خوبی و با دقت اجرا می شود.

میرزایی، تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته را در استان در سال گذشته ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی برای رساندن این تعداد به ۲ هزار ورزشکار از برنامه های هیات هاکی در آذربایجان شرقی است.

پوست اندازی تیم ملی هاکی سالنی برای دفاع از عناوین آسیایی و جهانی + فیلم

کاپیتان تیم ملی هاکی: برای قهرمانی به قزاقستان می رویم

کاپیتان تیم ملی هاکی سالنی کشورمان هم که به همراه سرمربی تیم ملی در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز حضور یافته بود، با اشاره به تمرینات فشرده این تیم و برگزاری اردوهای آماده سازی، گفت: برای دفاع از عنوان قهرمانی و تکرار این عنوان به مسابقات آسیایی قزاقستان می رویم.

محمد اثنی عشری که ۱۳ سال است عضو تیم ملی است و با تیم ملی در سه دوره جام جهانی و پنج دوره مسابقات آسیایی حضور یافته، افزود: هاکی هم همانند سایر رشته های ورزشی، برای افتخار آفرینی و اهتزاز پرچم ایران، پا در مسابقات می گذارد و انتظارمان از مسئولان این است که نه به اندازه فوتبال و والیبال، بلکه از این تیم حمایت کافی کنند.

وی گفت: بیشتر بازیکنان مشکل مالی و شغلی دارند و حتی آنهایی هم که شاغلند برای حضور در اردوها، با ادارات تابعه دچار مشکل می شوند و حمایت مسئولان می تواند این مشکلات را برطرف کند.

اثنی عشری که سه سال است در تیم "پلیس گوجو" لیگ ترکیه بازی می کند افزود: حمایت از این رشته در کشورهای اروپایی زیاد است و نتیجه همین حمایت ها، رشد روز افزون تیم های اروپایی در این رشته است که امیدوارم درایران نیز شاهد چنین حمایت هایی باشیم.

پوست اندازی تیم ملی هاکی سالنی برای دفاع از عناوین آسیایی و جهانی + فیلم

عضو تیم ملی هاکی: با قهرمانی و کسب سهمیه برمی گردیم

عضو تیم ملی هاکی سالنی با اشاره به آمادگی بالای بازیکنان تیم، گفت: شرایط بدنی بازیکنان به حد مطلوبی رسیده و در حال حاضر و در روزهای پایانی اردوی تبریز، برنامه های تاکتیکی و فنی را زیر نظر مربیان مرور می کنیم.

سجاد ممی زاده که سابقه هشت سال عضویت در تیم ملی را دارد، افزود: با قهرمانی و کسب سهمیه جهانی برمی گردیم و امیدوارم قهرمانی در آسیا، زمینه ای برای بهبود جایگاه تیم در مسابقات جهانی ۲۰۲۵ کرواسی باشد.

وی که چهار سال است در تیم "قازی آنتپ" لیگ ترکیه بازی می کند و کارمند شهرداری تبریز است، ادامه داد: از حمایت های شهرداری تبریز از رشته های غیرفوتبالی قدردانی می کنم و امیدوارم دیگر شهرداری ها نیز این رویه را در پیش گیرند تا استعدادهای نهفته ورزشی در شهرستان ها نیز شناسایی شده و پرورش یابند.

به گزارش ایرنا، بر اساس رنکینگ (رتبه بندی) سایت جهانی هاکی(FIH)، تیم ملی هاکی سالنی کشورمان با ۱۶۵۰ امتیاز در جایگاه دوم جهان قرار دارد، در این رنکینگ تیم اتریش قهرمان جهان در رتبه نخست و تیم ملی هاکی بلژیک در رتبه سوم و پایین‌تر از تیم ملی هاکی کشورمان ایستاده است.

آلمان، جمهوری چک، هلند، آفریقای جنوبی، لهستان، آمریکا و سوئیس در مکان‌های چهارم تا دهم این رنکینگ قرار دارند.

مسابقات هاکی سالنی ملت های آسیا از ۲۸ اردیبهشت ماه جاری در قزاقستان آغاز می‌شود و مسابقات جهانی ۲۰۲۵ کرواسی نیز بهمن ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha