تاکید استاندار تهران بر نگاه دینی ، انقلابی و ارزشی در تصمیمات و مدیریت شهرها

ملارد - ایرنا - استاندار تهران ،شهرها را یک دستاورد فکری و برگرفته از بینش و باور مجموعه مدیریت شهری دانست که باید نگاه دینی و ارزشی در محیط ظاهری و عملکردی مدیران آن تجلی داشته باشد .

به گزارش ایرنا علیرضا فخاری روز دوشنبه در همایش شهرداران استان تهران در سالن اجتماعات شهرداری صفادشت در سخنانی گفت: شهرها خود به خود شکل نمی گیرند و نوع نگاه فکری ،جهان بینی و علم و دانش درونی متولیان و مدیران است که باعث اصالت و ماندگاری آن می شود .

وی افزود :شهرهای ما نسبت به قبل از انقلاب ، سوای نوع خدمات و المان ها ،تعییرات زیرساختی در نحوه خدمت خالصانه به مردم و احیای تمدن اسلامی کرده که منبعث از بینش و نگاه ارزشی و اعتقادی برگرفته از دین مبین اسلام به انسان هاست .

فخاری ادامه داد: اثرات معنوی این تغییر باید در رفتار شهرداران ، نوع معماری و طراحی ها در سطح شهرها دیده شود .

وی در خصوص اهمیت توجه به جایگاه اجتماعی شهروندان و احترام به ارباب رجوع به این نکته اشاره کرد که یک شهر ، تنظیم کننده روابط آحاد جامعه و عامل ایجاد فرهنگ و آداب مشترک است که تربیت نسل آینده نیز در همین بستر شکل می گیرد .

استاندار تهران خطاب به شهرداران گفت: تعلل فردی شما در جامعه و سطح شهر اثرگذار بوده و نحوه رفتار و برخورد شهرداران باید مبتنی بر ارزشها و تفکر اعتقادی باشد چرا که سایر کارکنان شهرداری هم از شما بعنوان الگو پیروی می کنند .

فخاری در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف شهر ایمن پرداخت و آرامش ،برخورد توام با عزت و بهره مندی شهروندان از تسهیلات و خدمات بصورت کامل و با عدالت را از نشانه های شهر ایمن عنوان کرد .


وی شهرداران را سکاندار تربیت اجتماعی و پیش قراول و هادی در شهرها بیان کرد و تصریح کرد : شهرداران در هدایت فرهنگی ،بصری ،اقتصادی و حتی سیاسی شهرها نقش آفرین هستند و نباید از سطح تراز و اصول پایین بیایند .

استاندار تهران در ادامه ،تبعیت از اصول ارزشی در کنار بازنگری در اهداف ،بودجه ریزی ها و داشتن نگاه خدمت به انجام وظایف در شهرداریها را خواستار شد و گفت: نگاه عالمانه توام با توسل و تمسک به ائمه اطهار از طریق ذهن و عمل ، زمینه حل مشکلات و خدمت خالصانه به مردم را فراهم می کند .

صفادشت در شهرستان ملارد در غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha