گاهِ‌ دانش برای حل موانع سرمایه‌گذاری/ جای دانشگاهیان را در فرآیند توسعه ببینید

کرمان - ایرنا - همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان موسوم به آیدکس ۲۰۲۴ فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار است که مسائل فنی و اقتصادی آن باید بررسی شود اما نکته اینکه فراموش نشود ظرفیت دانشگاه نیز در حل موانع این مهم، تولید نیازمندی‌ها به جای وارداتِ صرف و نیز ارائه راهکارها در ساختارهای تحقق توسعه پایدار مورد استفاده قرار گیرد.

این نکته‌ مهمی است که رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان یکی از قطب های بزرگ علمی کشور و جهان به آن تاکید می‌کند و می‌گوید: دانشگاه مسیر و محل مناسبی است تا محققان و پژوهشگران مشکلات و موانع سرمایه گذاری را دریافت کنند و راه حل و راهکارهای حل این مسائل در صورت امکان از طریق دانشگاه ها انجام شود.

حسین اکبری فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز بسیاری از نیازهای کشور وابسته به واردات است، در حالی که توان تولید درصد قابل تاملی از آنها در داخل وجود دارد و سرمایه گذاران از ظرفیت های دانشگاهی می توانند برای کمک و مشاوره برای تولید استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در قالب ارتباط با بخش های صنعت، کشاورزی و دیگر بخش ها، همچنین چالش های این حوزه ها همکاری پژوهشی انجام می دهد اظهارداشت: به طور مثال در حوزه کشاورزی و بذرهایی که نسبت به شوری آب و خاک مقاوم هستند توسط محققان و پژوهشگران کارهای تحقیقاتی انجام می شود و به مرحله ایده و طرح می رسد که شرکت ها و سرمایه گذاران به مراحل تولید انبوه وتجاری سازی وارد می شوند.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: در مواردی تولید بذرهای کشاورزی داخلی می‌تواند در صورت تولید انبوه و بالا، جایگزین بذر وارداتی از خارج از کشور شود که این کار طی مشارکت افراد با شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است.

گاهِ‌ دانش برای حل موانع سرمایه‌گذاری/ جای دانشگاهیان را در فرآیند توسعه ببینید
حسین اکبری‌فرد رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان

امکان تامین نیازهای راهبردی کشور توسط دانشگاه

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه می تواند در نیازهای راهبردی کشور مانند تامین مواد غذایی وارد شود و مسیر را برای سرمایه گذاری تجاری هموار و به آن کمک کند.

به گفته وی، در بسیاری از مشکلات و آفت های کشاورزی، در همین استان کرمان دانشگاه راهکارهای عملیاتی ارائه داده و کمک کننده بوده که اگر در ساختارهای تولیدانبوه و فرآیندهای توسعه این مسائل بیشتر دیده شود، بسیار راهگشارتر خواهد بود.

اکبری فرد همچنین با اشاره به برگزاری رویداد سرمایه گذاری کرمان ایدکس ۲۰۲۴ بیان کرد: این رویداد مهم بیشتر بر رویکرد رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری متمرکز شود و دانشگاه رکن مهمی برای حضور در این همایش است.

حضور فعال اساتید دانشگاه در همایش کرمان آیدکس

وی تصریح کرد: این همایش فرصت مناسبی برای علاقه مندان به سرمایه گذاری است تا با استفاده از منابع مالی و بهره گیری از ظرفیت های داخل استان کرمان سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

رییس دانشگاه باهنر کرمان گفت: در نمایشگاه کرمان آیدکس ظرفیت های سرمایه گذاری به معرض نمایش گذاشته می شود که محلی برای ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان کرمان است و باید حداکثر استفاده از آن شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه شهید باهنر با همکاری اتاق بازرگانی حضور فعالی در نمایشگاه کرمان آیدکس ۲۰۲۴ دارد و اساتید این دانشگاه در پنل های تخصصی در حوزه های مختلف در همایش حضور دارند و نظراتشان را مطرح می کنند.

به گزارش ایرنا همایش فرصت های سرمایه گذاری با عنوان کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با هدف گذر از اقتصاد منبع پایه به دانش و فناوری، با ارائه ۲۵۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ همت فرصت سرمایه گذاری و تامین نیازهای توسعه در بخش های مختلف از عصر دوشنبه به مدت چهار روز در ماهان شهرستان کرمان گشایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha