۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85475117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پژوهشگر لبنانی: بیداری جهانی شکل گرفته است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85475117
پژوهشگر لبنانی: بیداری جهانی شکل گرفته است

بیرجند - ایرنا - پژوهشگر و مدرس لبنانی گفت: در یک پیچ تاریخی اکنون شاهد تحول بزرگی در جهان هستیم و بیداری جهانی در حال رخ دادن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زینب جابر روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: در طول تاریخ همیشه علما در صحنه بوده‌اند و با کمک ایران حتی قبل از دوره صفویان این اتحاد بین علمای جبل عامل وجود داشت.

وی ادامه داد: این اتحاد حتی در چند سال اخیر به برکت وجود حاج قاسم سلیمانی ادامه داشت فردی که خیلی برای مردم لبنان، کل منطقه و همه مظلومان مسلمان زحمت کشید.

پژوهشگر و مدرس لبنانی اظهار کرد: به برکت ارشادات و نصایح رهبر معظم انقلاب که جبهه مقاومت بوجود آمد امروز شاهد اتحاد بوده و همه پرچم‌ها در کنار هم در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز ثمره خون شهدای جمهوری اسلامی ایران، لبنان و مدافعان حرم را می‌بینیم عنوان کرد: به برکت علمای بزرگواری همچون رهبر معظم انقلاب و همه مخلصان این راه حق، زندگی می‌کنیم تا پرچم اسلام را به دست امام زمان (عج) برسانیم که قرار است کل دنیا را از فساد، ظلم و جور نجات دهد.

زینب جابر با تاکید بر اینکه مردم در مناطقی با ظلم و ستم زندگی می‌کنند و نیاز به دعا دارد افزود: قلب امام زمان (عج) این روزها از این حجم خونریزی که بین مسلمانان اتفاق می‌افتد شکسته است.

وی عنوان کرد: سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر همه نگاه می‌کنند و هیچ کار انجام نمی‌دهند اما خوشحال هستیم که جمهوری اسلامی ایران از زمان انقلاب همانگونه که همیشه گفته‌اند از مستضعفان و مظلومان حمایت می‌کند تا امروز و این وعده صادق که به دست قهرمانان جمهوری اسلامی ایران رخ داد ضربه سنگینی برای اسرائیل و حامی مسلمانان بود.

پژوهشگر و مدرس لبنانی گفت: همیشه به بشارت‌های رهبر معظم انقلاب امید داریم که فرمودند غرب امروز رو به افول و رژیم صهیونیستی در حال رفتن است، امید داریم که بزودی این بشارت‌ها محقق می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان گفت: ۴۰ عنوان برنامه در ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد و بیش از ۸۰۰ پایگاه مقاومت بسیج محلات برای دهه کرامت در استان پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام علی محقی افزود: برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور سخنرانان ملی و بین المللی، برگزاری محافل قران کریم با حضور قاریان بین المللی، برگزاری مسابقات فرهنگی و سایر از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی بیان کرد: در دهه کرامت به مدت سه روز میزبان بانوی لبنانی «زینب جابر» استاد، مدرس و پژوهشگر حوزه مقاومت در استان هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: برنامه‌های متنوع توسط ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان برنامه‌ریزی شده که نسبت به دهه کرامت سال قبل ممتاز و حائز اهمیت‌تر است.

وی با بیان اینکه شهرستان بشرویه در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی نسبت به دیگر شهرستان‌ها پیشتاز است تصریح کرد: امسال با تمرکززدایی برنامه‌های مرکز استان و شهرستان‌ها در اولویت قرار گرفته‌اند و در مراسم مختلف از ظرفیت چهره‌های بین‌المللی برخوردار می‌شوند.

محقی یادآور شد: دهه کرامت سال گذشته میزبان چند تن از بانوان تازه مسلمان شده و رهیافته در استان بودیم اما امسال با توجه به عملیات ویژه سپاه و نظام مقتدر جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق، میزبان بانویی تحلیل‌گر و پژوهشگر از جبهه مقاومت هستیم.

وی گفت: برنامه‌های متعددی با حضور این بانوی پژوهشگر در سطح شهرستان‌های بیرجند، خوسف و فردوس تدارک دیده شده تا هم استانی‌ها از ظرفیت کلام و نوع نگاه جدید در خصوص فلسطین و عملیات وعده صادق برخوردار شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: حضور در جشن روز دختر شهر خوسف، جشن دردانه‌های خلقت ویژه دانشجویان دختر دانشگاه بریجند، نشست عفاف و حجاب و نقش و جایگاه زن در دیگر کشورها، برگزاری جشن مادر دختر « ماه بانو» قرارگاه ایده پردازی مساجد محله غفاری و مساجد شمال شهر بیرجند و جشنواره ریحانه در فردوس از جمله برنامه‌هایی است که با حضور زینب جابر در حال برگزاری است.

وی تاکید کرد: سال گذشته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در سه رویداد ملی مدها متان، کانون‌های برتر اوقات فراغت و هر مسجد یک پایگاه، رتبه نخست کشور را کسب کرد که برای نخستین بار در تاریخ کانون‌های مساجد بی‌نظیر بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha