۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85475093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیر فدراسیون: دوپینگ خط قرمز ماست/ حذف وزنه برداری از المپیک بعید است+فیلم

همدان- ایرنا- دبیر فدراسیون وزنه برداری کشور گفت: دوپینگ خط قرمز فدراسیون است و مرتب این موضوع را رصد می‌کنیم.

وحید ربیعی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور به میزبانی همدان در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: رویکرد فدراسیون وزنه برداری "رقابت پاک" است و همواره به ورزشکاران، مربیان و هیات‌های استانی این مهم را تاکید کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: نفراتی که به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند باید تست دوپینگ بدهند ضمن اینکه قبل از اعزام به مسابقات برون مرزی نیز این تست مجدد انجام می‌شود.

ربیعی ادامه داد: در رقابت‌های داخلی نیز حداقل از نفرات برتر تست دوپینگ گرفته می‌شود و در این زمینه بسیار جدی وارد شده‌ایم.

بعید است وزنه برداری از المپیک حذف شود

دبیر فدراسیون وزنه برداری کشور در خصوص شایعاتی مبنی بر حذف احتمالی این رشته از المپیک ۲۰۲۸ گفت: بعید است که این ورزش پرمخاطب و جذاب از المپیک حذف شود.

ربیعی اظهار کرد: ورزش وزنه برداری پیشتر به جهت معضل دوپینگ در معرض حذف از المپیک بود اما در سال‌های اخیر با محرومیت‌های سنگینی که آژانس مبارزه با ضد دوپینگ و فدراسیون جهانی برای ورزشکاران متخلف در نظر گرفتند، شاهد روند کاهشی در این رابطه بودیم.

وی اضافه کرد: تعداد دوپینگی‌ها در رشته وزنه برداری در سال‌های گذشته بسیار کم شده و در خیلی از مسابقات نیز موردی وجود نداشته و بعید است از المپیک حذف شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha