۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85475085
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۶۱ روستای ملایر در برنامه جهاد آبرسانی قرار گرفت

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۶
کد خبر: 85475085
۶۱ روستای ملایر در برنامه جهاد آبرسانی قرار گرفت

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در اجرای عملیات قرارداد دوم طرح جهاد آبرسانی ۳۷ روستای سد کلان و ۲۴ روستا خارج از سد کلان و در مجموع ۶۱ روستا در شهرستان ملایر برای آبرسانی هدف‌گذاری شده است.

«فرهاد بختیاری‌فر» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در عملیات قرارداد جهاد آبرسانی، فقط ۲ روستا سهم شهرستان ملایر بود و با وجود اینکه وضعیت اعتبارات خوب نبود، اما جزء اولین روستاهایی بودند که آبرسانی آنها به اتمام رسید.

وی افزود: در همین راستا با دستور وزیر نیرو، تمام روستاهایی که مد نظر مسئولان این شهرستان بود، به ویژه ۳۷ روستایی که از سد کلان آبرسانی می‌شود، در مجموع ۵۴ روستا را در قرارداد دوم جهاد آبرسانی قرار دادیم که به ۶۱ روستا افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: جلسات متعددی در این زمینه برگزار و توافقنامه برای تک‌تک روستاها تهیه شده تا هر چه سریعتر جهاد آبرسانی را در قرارداد دوم شروع کنیم.

بختیاری‌فر با بیان اینکه به دستور وزیر نیرو ۳۰۰ میلیارد ریال برای جهاد آبرسانی این شهرستان تخصیص و واریز شد، بیان کرد: منتظر ابلاغ فصول و نحوه هزینه‌کرد این مبلغ هستیم تا کار را شروع کنیم.

وی یادآور شد: طبق توافق انجام شده، هفت روستا را از محل ۱۰۰ میلیارد ریال در قرارداد اول جهاد آبرسانی و از محل تخصیص محرومیت‌زدایی قرار دادیم و به ۲ روستا اضافه شد و ۳۷ روستای سد کلان نیز از محل قرارداد دوم و از محل محرومیت‌زدایی، آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: چنانچه پیش پرداخت قرارداد دوم انجام شود، به سرعت کار را آغاز می‌کنیم، در حالی‌که ۲۰ درصد از قرارداد هم کار انجام داده‌ایم و جزء تعهدات ما به بسیج سازندگی است.

بختیاری‌فر ادامه داد: در بخش مجتمع‌های آبرسانی روستایی نیز ۹ مجتمع برای این شهرستان در نظر گرفته شده که مجتمع شهید سلیمانی علی‌آباد دمق بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجتمع سد کلان با ۳۷ روستا و ۲۲ هزار نفر جمعیت زیرپوشش، از اولویت‌های ما است.

وی با بیان اینکه با اجرای این مجتمع‌ها، ۶۵ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را پوشش خواهد داد، تاکید کرد: عملکرد دولت سیزدهم در جهاد آبرسانی قابل ملاحظه است و سال گذشته آبرسانی به پنج هزار روستا در سطح کشور هدف‌گذاری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با اضافه شدن ۳۳۰ روستا به ۱۶۰ روستای هدف‌گذاری شده برای آبرسانی، ۴۹۰ روستا برای اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان همدان هدف‌گذاری شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر دارای ۲۰۸ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha