۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85475050
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

صددرصد تعهد خیران مدرسه‌ساز همدان محقق شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبر: 85475050
صددرصد تعهد خیران مدرسه‌ساز همدان محقق شد

همدان-ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال معادل صددرصد از تعهدات خیران مدرسه ساز استان در سال گذشته محقق شد که این کمک ها بخشی از کمبود فضاهای آموزشی را برطرف کرد.

حمید شیرازیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان همدان دارای ۹۰۵ خیر مدرسه ساز حقیقی و حقوقی است که تعداد ۲۵۳ خَیّر حقیقی و حقوقی فقط مدرسه ساز هستند و بقیه آنها با اهدا زمین، مستغلات، پول نقد، تجهیزات و مصالح به مدرسه سازی کمک می کنند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۳۵۰ نفر از فرهنگیان نیز با اهدا مبلغی از حقوق خود بصورت ماهیانه در امر مدرسه سازی مشارکت دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: از سال ۱۳۷۷ تا پایان سال گذشته در مجموع ۴۲۲ طرح در قالب ۲ هزار و ۶۱۶ کلاس درس و اتاق با زیربنای ۳۰۰ هزار و ۱۹۷ مترمربع توسط خیران مدرسه ساز استان همدان بصورت خیّری و مشارکتی ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

شیرازیانی افزود: ۴۸ طرح با ۳۶۸ اتاق و کلاس در سال گذشته آماده شد که ۳۸ طرح یعنی بیش از ۶۳ درصد، مشارکتی و خیری بوده است.

جمع‌آوری مدارس کانکسی همدان به همت خیّر مدرسه ساز «حاج اکبر ابراهیمی»

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از توافق اولیه برای جمع آوری ۱۳ مدرسه کانکسی و ساخت مدرسه‌ جایگزین در آستانه‌ برگزاری بیست و ششمین جشنواره تقدیر از خیّرین مدرسه‌ساز استان همدان، خبر داد.

شیرازیانی اظهار کرد: با پیگیری استاندار همدان و با توجه به صحبت‌های اولیه با حاج اکبر ابراهیمی که یکی از خیّران بزرگ کشور هستند، توافق اولیه با حضور نماینده خیّر برای جمع‌آوری مدارس کانکسی در سطح استان و ساخت مدرسه جایگزین برای دانش‌آموزان آن مناطق، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس این توافق، ۱۳ مدرسه کانکسی جمع‌آوری و ۱۸ کلاس درس جایگزین آن‌ها می‌شود خاطرنشان کرد: برآورد مالی اولیه برای این توافق، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال است.

شیرازیانی یادآور شد: جشنواره قدردانی از خیّران مدرسه‌ساز استان همدان روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha