کارگروه رونق‌بخشی به صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد- ایرنا- کارگروه رونق‌بخشی به بخش صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری با دستور استاندار در راستای تحقق شعار سال روز یکشنبه با حضور مدیران دستگاه‌های اقتصادی این استان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست با تاکید بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های استان در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال در این استان اظهار داشت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان، باید در ایجاد اشتغال و رونق تولید از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری و موانع موجود را برطرف کرد.

کارگروه رونق‌بخشی به صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری فعال شد

غلامعلی حیدری ادامه داد: در جلسه اخیر مشترک استانداران و هیات با رییس‌جمهور نیز آیت‌الله رئیسی، بر تحقق شعار سال تاکید زیادی داشت از همین رو لازم است اهتمام لازم را به کار گرفت و با هم‌افزایی و همکاری بین‌بخشی امور استان را به شکل مطلوبی پیگیری کرد.

وی راه‌اندازی ناحیه صنعتی در ۲۳ شهری که تاکنون از این امکان بی‌بهره بود‎ه‌اند را نخستین ماموریت محوله به کارگروه رونق‌بخشی به صنعت و معدن استان عنوان کرد و گفت: این نواحی صنعتی با نگاه به صنایع تبدیلی و تکمیل زنجیره ارزش ایجاد شود و تیم عملیاتی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل و موضوع را از نزدیک بررسی و در نشست بعدی کارگروه نتیجه آن را ارائه دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری احیا و رونق‌بخشی به معادن استان را از دیگر ماموریت‌های کارگروه تعیین کرد و گفت: به موضوع معادن در کشور به خوبی پرداخته شده و ما نیز باید از این وضعیت الگوگیری کنیم و صدور مجوز معادن را تسهیل و تسریع بخشیم و از سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال شود.

حیدری تصریح کرد: در بخش‌های دیگر از جمله موانع فراروی سیمان، مشکلات پتروشیمی و موانع افزایش تولیدات صنعتی استان از جمله چادر مشکی حجاب نیز باید راهکار درنظر گرفت و چنانچه لازم است با تهران مکاتبه شود.

وی یادآور شد: تعهدات برخی هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ نظیر شستا، ایمیدرو، صندوق روستایی و عشایری و کمیته امداد در استان نیازمند اجرایی شدن است و ایجاد صنایعی نظیر کارتن‌سازی، کارخانه کره‌سازی و کشت و صنعت هنوز در استان اجرایی نشده که باید در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص رفع مشکل پتروشیمی لردگان نیز گفت: این شرکت سه همت به شرکت گاز بدهکار بود و از سوی دیگر ۳۵ هزار میلیارد ریال(۳.۵ همت) از جهادکشاورزی طلبکار است از همین رو قرار شد این بدهی تهاتر شود و از این طریق مشکل پتروشیمی لردگان برطرف شود.

حیدری یادآور شد: در سفر دوم رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان نیز مصوب تا ظرفیت گاز استان ارتقا داده شود که این موضوع نیز باید به جد دنبال شود.

به گزارش ایرنا، مقررشد این کارگروه با حضور اعضا به صورت هفتگی و با حضور استاندار به صورت ماهانه تشکیل و موانع و مشکلات بخش صنعت و معدن و سرمایه‌گذاری در استان شناسایی و برای رفع آن راهکار ارائه شود.

کارگروه رونق بخشی به صنعت و معدن استان یکی از چهار کارگروه تشکیل شده برای تحقق شعار است و پیش از آن کارگروه گردشگری و بوم‌گردی، کشاورزی و مسکن به دستور استاندار تشکیل شده بود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که تعدادی از محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

چهارمحال و بختیاری ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که هم‌اکنون ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی استان آمادگی واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی مختلف وجود دارد.

در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

این استان برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha