استاندار آذربایجان شرقی: بشریت تشنه اندیشه های رهبر معظم انقلاب است

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در ترویج اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب اندکی کوتاهی شده است، گفت: این اتفاق باید در دهه پیش می افتاد زیرا بشریت تشنه این اندیشه ها هستند.

به گزارش ایرنا، مالک رحمتی روز یکشنبه در کنگره بین المللی یکروزه اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز در دانشگاه های آمریکا و قلب اروپا به اندیشه های رهبری لبیک می گویند و این اتفاق بزرگی است.

وی به تاریخچه اندیشه های قرآنی رهبری و نحوه یادگیری قرآن اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب قرآن را از لحن دلنشین و شیرین مادرشان یاد گرفتند و در خاطراتشان بارها به این نکته تاکید کردند که سرمنشاء اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب مادرشان بوده است.

رحمتی ادامه داد: نتیجه این اندیشه ها، برگرفته از آیه ۶۰ سوره انفال (وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‌ءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُون) که شعار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز است، در عملیات وعده صادق عملی شد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب قران را از مادرشان یاد گرفتند و بارها قصه حضرت موسی را از مادرشان شنیدند، خاطرنشان کرد: به خاطر تفسیر سوره بنی اسرائیل در دوران طاغوت، ممنون التفسیر شدند و کار حفظ قرآن را در زندان های پهلوی آغاز کردند که نتیجه همه اینها، عملیات وعده صادق بود که لرزه بر اندام دشمنان انداخت و به برکت این عملیات که بر گرفته از اندیشه های قرآنی معظم له است نیروهای نظامی ایران اسلامی کاری کردند که دشمنان حساب دستشان آمد.

رحمتی گفت: این عملیات در عین بازدارندگی، به قدری کارآمد و اثربخش بود که همگان به آن اعتراف کردند از این رو ضروری است تا اندیشه های قرانی رهبر معظم انقلاب در تمامی ابعاد مورد بررسی قرار گرفته و نشر شود.

وی اضافه کرد: امروز دنیا تشنه این اندیشه هاست و پاسخ بسیاری از آزادی خواهان که دنبال نسخه نجات بخش هستند همین اندیشه های قرآنی رهبر انقلاب است که باید بیشتر معرفی و شناسانده شود.

ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب با حضور دانش پژوهانی از ۴۰ کشور جهان در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha