۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85473859
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

این آقامعلم دل دریایی دارد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبر: 85473859
این آقامعلم دل دریایی دارد

شهرکرد- ایرنا- نوید محمودی معلمی است که برای عبور دادن دانش‌آموزان خود در سیلاب اخیر شهرستان کوهرنگ دل به دریا سیل زد و دانش‌آموزان خود را از دل سیلاب جاری شده با زحمت عبور داد.

به گزارش ایرنا، این معلم جوان و فداکاری که این روزها فیلمش در فضای مجازی دست به دست می‌شود، پس از مشاهده دانش‌آموزان در مسیر عبور سیل با حضور به موقع و با به خطر انداختن جان خود، جان دانش آموزان را نجات داد.

این مساله باعث شد اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از او تقدیر کند و حتی گفته شده است که وزیر آموزش و پرورش بتا قدردانی از فداکاری او نیز به صورت مجازی درخواست کرد که اداره کل از او تقدیر کند.

همچنین با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان سرهنگ مرتضی عسگری از معلم فداکار فرید محمودی بخاطر ایثار و از جان گذشتگی با اهدای لوح تقدیر در روستای کچوز بازفت تجلیل شد.

این آقامعلم دل دریایی دارد

"فرید محمودی" از آن دسته معلمانی است که مدرسه کانکسی در منطقه "کچوز" بخش بازفت شهرستان کوهرنگ به آموزش دانش‌آموزان پایه ابتدایی مشغول تدریس است.

این معلم در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: زندگی کردن در مناطق سخت‌گذر که از کمترین تجهیزات و امکانات عمومی محروم هستند، سخت است و باید در واقع عاشق شغلت و دانش‌آموزانی که با بچه‌های خودت فرقی ندارند، باشی، تا بتوانی دوری هفتگی و یا برخی مواقع ماهانه را از خانواده را تحمل کنی.

به گفته وی، تدریس و آموزش به دانش‌آموزان در این مناطق تنها درس دادن نیست بلکه خدمت و همزیستی با دانش‌آموزان و خانواده‌ها آنهاست و معلمان با حضور در این مناطق سنگ صبور خانواده‌ها می‌شوند و با غم و غصه و نداری خانواده دانش‌آموزان آشنا می‌شوند.

این معلم فداکار با اشاره به اینکه هر شغلی، سختی‌های خود را دارد، گفت: من در واقع با شغل معلمی زندگی می‌کنم و خیلی به کار خود و دانش‌آموزانم علاقه‌مند هستم و از دانش‌آموزان انرژی می‌گیرم.

وی اظهار داشت: متولد سال ۱۳۷۷ و ساکن شهر چلیچه فارسان هستم و از سال ۱۳۹۷ وارد دانشگاه فرهنگیان شدم و از سال ۱۴۰۱ به صورت تجربی کار آموزش و تدریس در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ آغاز کردم.

محمودی به عشق و علاقه به آموزش به دانش‌آموزان در مناطق محروم که در وجودش نهادینه شده است اشاره کرد و گفت: تا جای که در توان داشته باشم و شاید تا پایان فعالیت آموزشی خود کار آموزش در مناطق محروم را با تمام توان ادامه خواهم داد.

این معلم اهل چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خدمت به دانش‌آموزان در این مناطق نیاز به عشق و علاقه دارد و این کار یک ثواب اخروی نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه تا چهارشنبه در این روستا مستقر می‌شود، گفت: معلمانی که در این مناطق تدریس می‌کنند، عضوی از روستا می‌شوند و اهالی روستا اعتماد خاصی به این افراد پیدا می‌کنند و در کل معلمان سنگ صبور خانواده‌ها می‌شوند.

محمودی با ابراز خرسندی از اینکه توانسته ناجی جان ۲ دانش‌آموز خود شود، گفت: ایثار و فداکاری و کاری که انجام دادم در مقابل ایثار و جانفشانی شهدا کمرنگ است و ما این درس را از زمان طفولیت از مکتب ائمه اطهار فرا گرفتیم.

احساس مسئولیت برای نجات جان زینب و زیبا

این آقامعلم دل دریایی دارد

این معلم فداکار در خصوص روز حادثه افزود: ساعت ۱۲:۴۰ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه که بارش باران در این منطقه شدت گرفته بود، پس از پایان یافتن کلاس درس و افزایش بارش باران برای اینکه مطئمن شوم که دانش‌آموزان توانستند از رودخانه عبور کنند و به خانه بروند به سمت رودخانه رفتم که از دور صدای فریاد ۲ دانش‌آموز دختر خود که فریاد می‌زنند"آقا معلم کمک "، "آقا معلم کمک" را شنیدم و با سرعت خودم را به آنها رساندم.

به گفته وی، در آن لحظه زینب داخل رودخانه گیر افتاده بود و زیبا این طرف رودخانه مانده بود و مدام با فریاد، کمک طلب می‌کرد، خودم را به زینب رساندم و از یک مسیر امن زینب را به آن سمت روخانه بردم.

این معلم مدارس کوهرنگ با اشاره به اینکه محل زندگی این ۲ نفر از دانش‌آموزان در آن طرف رودخانه قرار داشت و برای عبور دانش‌آموزان برای رسیدن به کانکس با کمک اهالی پل سنگی احداث شده است، گفت: در بارش فصلی باران این پل سنگی تخریب شده بود و ایجاد مشکل برای دانش‌آموزان‌ شد.

محمودی اظهار داشت: بعد از عبور دادن زینب از وسط رودخانه، زیبا را نیز به دوش گرفتم و از رودخانه عبور دادم تا بتوانند به خانه بروند و خدا را شاکر هستم که توانستم در آن لحظه نجات دهنده این دانش‌آموزان باشم.

وی به نبود امکانات اولیه زندگی از جمله جاده، پل، آب و برق و گاز در برخی روستاهای این منطقه اشاره کرد و گفت: کانکس این روستا در سال ۱۳۷۰ در فاصله ۳۰ کیلومتری روستا جانمایی و نصب شده و دانش‌آموزان باید برای رسیدن به کانکس از عرض رودخانه عبور کنند، که مسوولان استان باید برای این دانش‌آموزان و اهالی روستا حداقل امکانات از جمله جاده،پل و مدرسه را تامین کنند.

این معلم اظهار داشت: هم‌اکنون کار آموزش ۶ دانش‌آموز در پایه تحصیلی اول و دوم ابتدایی و ششم را در قاب کلاس درس چند پایه برعهده دارم و یکی ازدانش‌آموزان نیز دارای نیازهای خاص است.

به گفته وی، امید است کانکس این روستا نیز مشمول طرح جمع‌آورری مدارس کانکسی قرار بگیرد و دانش‌آموزان بتوانند در یک مدرسه کوچک و استاندارد تحصیل کنند.

به گزارش ایرنا، آموزشگاه امام خمینی (ره) در روستای کچوز منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ واقع شده و دارای ۶ دانش آموزاست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha