۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85473201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۸۴۹ کودک در خراسان جنوبی غربالگری اضطراب شدند

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال در استان، سال گذشته سه هزار و ۸۴۹ کودک در این طرح شرکت کردند.

حسن رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده لذا مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.

وی گفت: این اختلال در صورت بی توجهی، تشخیص ندادن به موقع و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: از همین رو سازمان بهزیستی طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال درخصوص پیشگیری از اضطراب کودکان را از سال‌های قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها اجرا کرده اما اکنون با راه‌اندازی سامانه‌ خاص این طرح به صورت مجازی اجرایی می‌شود.

وی افزود: والدین دارای کودک پنج تا ۶ سال می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی Moshavereh.behzisti.ir آزمایش اضطراب را انجام دهند.

رحیمی همچنین با اشاره به ارائه خدمات مشاوره روانشناختی حضوری به عموم مردم استان گفت: سال گذشته هزار و ۴۵۳ نفر به مراکز و دفاتر مشاوره حضوری دولتی، ۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر هم به مراکز غیر دولتی مراجعه کردند و از خدمات مشاوره بهره مند شدند.

وی اظهار کرد: در این مدت ۲۵ هزار و ۳۸۶ نفر با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ تماس گرفتند، هزار و ۴۶۵ نفر از یارانه دولتی مشاوره بهره مند شدند که رقم آن بیش از ۲ میلیارد ریال است.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اجرای طرح محب را یکی دیگر از اقدامات این مجموعه برشمرد و افزود: این طرح با همکاری پنج تیم فوریتی در شهرستان‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: ۵۶ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در استان فعال است و سه متقاضی هم درخواست صدور مجوز در شهرستان‌های سربیشه، خوسف و سرایان را دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha