۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85473147
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتراف کی‌یف به پیش‌روی جدید روسیه در خاک اوکراین

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85473147
اعتراف کی‌یف به پیش‌روی جدید روسیه در خاک اوکراین

تهران- ایرنا- سی‌ان‌ان با استناد بر اطلاعات منابع و مقام‌های اوکراینی از ۲ حمله برون‌مرزی نیروهای روسیه در شمال اوکراین و پیش‌روی پنج کیلومتری این نیروها خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، این شبکه خبری به نقل از یک منبع نظامی اوکراینی افزود: در اولین تحول، سربازان روسیه دست کم تا یک کیلومتر در شهر «ووچانسک» (Vovchansk) در خارکیف نفوذ کرده اند.

این منبع اظهار داشت: هدف از این حمله ورود به این شهر تا عمق ۱۰ کیلومتری و ایجاد منطقه حائل در مرز برای حفظ امنیت خاک روسیه در جنگ است.

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: سربازان روسی با پشتیبانی خودروهای زرهی حدود ساعت پنج صبح جمعه به وقت محلی بعد از یک روز حملات شدید با بمب های هوایی، هدایت شونده و توپخانه ای، از مرز عبور کردند.

سی ان ان در ادامه به نقل از یک منبع دیگر اوکراینی که به طور مستقیم از تحولات خط مقدم جنگ اطلاعات دارد، نوشت: نیروهای روسی همچنین پنج کیلومتر به داخل اوکراین و به سمت روستای کراسنه (Krasne) واقع در حدود ۷۵ کیلومتری غرب ووچانسک پیشروی کرده اند.

منبع یاد شده گفت حمله زمینی روسیه به سمت کراسنه با استفاده از ۲ هزار نیرو بوده است.

مقام های اوکراینی اطلاعات زیادی درباره پیشروی دوم روسیه ارائه نداده اند اما ستاد کل ارتش اوکراین در اطلاعات به روز شده خود در عصر جمعه به حمله در منطقه کراسنه و ۲ روستای مجاور آن اشاره کرده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به تحولات اخیر در جبهه های جنگ، جدیت آنها را کمرنگ نکرد اما مدعی شد ارتش اوکراین انتظار چنین اقداماتی را داشت.

وی مدعی شد: روسیه موج جدیدی از اقدامات تهاجمی را در منطقه شمال خارکیف آغاز کرده که با مقابله نیروها و توپخانه های اوکراینی مواجه شده است.

سی ان ان نوشت: تحولات اخیر جدی ترین حمله زمینی برون مرزی روسیه از زمان تصرف شمال خارکیف توسط نیروهای اوکراینی در تابستان سال ۲۰۲۲ بوده است. پیشتر در هفته های ابتدایی جنگ اوکراین، روسیه در حملاتی گسترده این منطقه را تصرف کرده بود.

این حمله همچنین بعد از ماه ها افزایش حملات هوایی روسیه به شهر خارکیف رخ داده است که همه ظرفیت تولید برق این شهر و ایستگاه های فرعی مرتبط با آن را نابود کرد.

۱۰ نفر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha