۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85473056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ بیمار ام اس در دزفول شناسایی شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85473056
۶۰۰ بیمار ام اس در دزفول شناسایی شد

دزفول – ایرنا – رییس انجمن بیماران ام اس دزفول با اشاره به آغاز فعالیت این انجمن گفت: ۶۰۰ بیمار ام اس در این شهرستان تاکنون شناسایی شده است که انتظار می‌رود این تعداد با اجرای فراخوان عمومی، افزایش یابد.

الهه رجبی روز شنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا دفتر دزفول بیان کرد: ایده شکل گیری این انجمن از سه سال پیش کلید خورد و پس از پیگیری‌های فراوان سرانجام طی هفته‌های اخیر مجوز آن صادر و فعالیت رسمی این انجمن به طور رسمی از اواسط اردیبهشت ماه جاری آغاز شد.

وی اشتغال را یکی از دغدغه‌های مهم بیماران مبتلا به ام اس دانست و افزود: اشتغال زایی، کمک به بهبود معیشت و همچنین پیگیری درمان و تامین داروی این بیماران از جمله اهداف شکل گیری انجمن بیماران ام دزفول است.

رییس انجمن بیماران ام اس دزفول با بیان اینکه آشنایی مردم با این بیماری از دیگر اهداف شکل گیری این انجمن است، تصریح کرد: نگاه نادرست نسبت به این بیماری موجب شده تا بسیاری از افراد مبتلا به بیماری نگران بروز بیماری خود به طور عمومی هستند.

وی ادامه داد: اضطراب و شرایط محیطی از جمله عوامل مهم در حمله‌های عصبی به فرد بیمار مبتلا به ام اس است به همین دلیل شناسایی فرد بیمار و فرهنگ سازی نوع مواجهه با بیمار ام اس بسیار اهمیت دارد.

رییس انجمن بیماران ام اس دزفول با تجلیل از حمایت خیران و حامیان شکل گیری این انجمن ادامه داد: بیماران مبتلا به ام اس دزفول نیازمند حمایت و همراهی بیشتر خیران سلامت این شهرستان هستند.

به گزارش ایرنا، بیماری ام اس یک بیماری عودکننده است که انواع مختلفی دارد؛ فرد بیمار مبتلا به نوع خفیف آن همانند فرد سالم مشغول فعالیت است و حتی در بسیاری از موارد، فرد از بیماری خود بی اطلاع است و در نوع شدید قدرت حرکت از فرد گرفته شده و زمین گیر می‌شود.

بیماری ام اس یک بیماری مربوط به سیستم عصبی است که می‌تواند مغز و نخاع را تحت تأثیر قرار دهد؛ این بیماری باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم بالقوه از جمله مشکلات بینایی، مسائل مربوط به حرکت دست یا پا و مشکلات احساسی می‌شود.

ام اس بیشتر در افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال تشخیص داده می‌شود اما ممکن است در هر سنی رخ دهد؛ زنان ۲ تا سه برابر بیشتر از مردان دچار این بیماری می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha