۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۲
کد خبر: 85472840
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کمک هزینه درمان ناباروری در همدان ۱۲ برابر افزایش یافت

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان با اشاره به خدمات ارائه شده به زوجین نابارور گفت: پرداخت هزینه درمان ناباروری توسط این مجموعه در استان طی سال گذشته ۱۲ برابر افزایش یافته است.

فریبرز نیاستی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته ۱۵۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال از هزینه درمان ۲ هزار و ۸۰۷ زوج نابارور توسط بیمه سلامت به بیمه شدگان توسط این سازمان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: این آمار در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۶۰ میلیون ریال برای ۱۳ زوج نابارور و سال ۱۴۰۱ این رقم ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ۷۱۲ زوج در استان همدان بوده است که سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.

مدیرکل بیمه سلامت همدان خاطرنشان کرد: خدمات درمان ناباروری، سرپایی است و بر اساس تصویب هیات وزیران ۹۰ درصد هزینه های خدمات سرپایی در بخش دولتی با تعرفه دولتی و در بخش خصوصی با تعرفه عمومی غیر دولتی پرداخت می شود.

نیاستی افزود: ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی توسط بیمه سلامت پوشش داده می شود البته در بسته ها و خدماتی که هیات وزیران مصوب کرده است بنابراین در صورت مراجعه زوج های نابارور به بخش خصوصی ۹۰ درصد هزینه ها (تحت پوشش) پرداخت می شود.

وی گفت: هم اینک ۵۶ خدمت آزمایشگاهی، ۶۳ قلم دارو درمان ناباروری، ۲۰ خدمت جراحی و چهار خدمت فوق تخصصی ناباروری از جمله «آی.وی.اف»، «آی.سی.اس.آی» و «آی.یو.آی» زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد و تلاش بر افزایش دامنه آزمایش ها و خدمات غیرعمومی است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار کرد: ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی بدون سقف، در چند مرحله و بدون محدودیت سنی به زوجین نابارور پرداخت می شود.

پیگیر زیر پوشش قرار دادن هزینه فریز تخمک دختران مجرد هستیم

نیاستی گفت: پرداخت هزینه فریز تخمک بانوان متاهل تحت درمان تعهد رادیوتراپی، زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت: کمک هزینه درمان ناباروری در همدان ۱۲ برابر افزایش یافت

وی توضیح داد: چنانچه بر اساس نظر پرشک معالج انجام فرایند درمان رادیوتراپی موجب سوختن تخمک ها در بانوان متاهل شود بنابراین ابتدا فرایند برداشت تخمک و فریز آن سپس آغاز سیکل درمان صورت می گیرد تا دست کم ۱۰ تخمک مناسب فریز شده داشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: زیر پوشش بیمه سلامت قرار دادن این فرایند در دختران مجرد مغفول مانده و الان پیگیریم دختران نیز زیر پوشش قرار بگیرند.

نیاستی افزود: احتمال آسیب رسیدن و سوختن تخمک ها در دختران مجرد که فرایند رادیوتراپی را طی می کنند زیاد است بنابراین با زیر پوشش بیمه سلامت قرار دادن این هزینه، به دختران فرصت داده می شود تا پیش از طی فرایند درمان نسبت به فریز تخمک اقدام کنند.

جمعیت زنان ۱۵ تا ۴۵ سال این استان بیش از ۴۴۵ هزار نفر است که از این تعداد ۱۳.۹ درصد معادل ۶۲ هزار و ۱۰۰ نفر به دریافت خدمات باروری نیاز دارند.

۱۵ درصد مادران در استان همدان معادل ۱۵ هزار نفر نابارور هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha