۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۵۲
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85472579
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برترین اسکواش‌بازان پسر جام گرگان‌جونیور مشخص شدند

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۵۲
کد خبر: 85472579
برترین اسکواش‌بازان پسر جام گرگان‌جونیور مشخص شدند

گرگان- ایرنا- نفرات برتر دومین دوره رقابت‌های اسکواش جام «گرگان جونیور» با برگزاری مسابقات فینال، در بخش پسران جمعه شب مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا این مسابقات از روز دوشنبه با حضور ۶۸ اسکواش‌باز از استان‌های مختلف کشور در محل خانه اسکواش گرگان آغاز شده بود که پس از انجام مسابقات مراحل مقدماتی و حذفی، جمعه شب مرحله نهایی‌ آن برگزار شد.

در پنج مسابقه فینال انجام شده نتایج زیر به دست آمد:

در رده سنی کمتر از ۱۱ سال، امیرعطا محجل‌فرید و مصطفی احراری با هم فینال را برگزار کردند که در پایان، محجل‌فرید توانست احراری را شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد.

پس از قهرمانی محجل‌فرید، احراری در جایگاه دوم قرار گرفت و محمدرادین عبداللهی و امیرحسن نظری که در نیمه‌ نهایی به ترتیب مغلوب محجل‌فرید و احراری شده بودند، در جایگاه سوم مشترک قرار گرفتند.

امیررضا الوانساز در رده سنی کمتر از ۱۳ سال از سد سامیار صفری گذشت و قهرمان شد.

در این رده سنی پس از الوانساز و صفری که به قهرمانی و نایب قهرمانی دست یافتند، امیرمهدی خراشادی‌زاده و آرین عباسی که در نیمه نهایی از الوانساز و صفری شکست خورده بودند، به مقام سوم مشترک رسیدند.

در رده سنی کمتر از ۱۵ سال، علی رحیمی‌کاری توانست یوسف قرشی را مغلوب کند و مقام نخست را به خود اختصاص دهد و قرشی در مکان دوم ایستاد.

در این رده سنی، آریا عمودی‌نژاد و رایان گلابیان بازندگان نیمه نهایی در مقابل رحیمی‌کاری و قرشی (قهرمان و نایب قهرمان) به مقام سوم مشترک رسیدند.

صالح آخانی و باربد چاوشی در رده سنی کمتر از ۱۷ برگزار کننده فینال بودند که آخانی با شکست حریفش قهرمان و چاوشی دوم شد.

فرزاد حق‌خواه و آرین جعفرطیار همچون سایر بازندگان رده‌های سنی پیشین نیمه نهایی این جام، در سکوی سوم مشترک قرار گرفتند.

محمد چنگانیان در رده سنی کمتر از ۱۹ سال، مقابل عرفان مهدی‌پور پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید.

مبین سیدان و امیرحسین رضازاده که در نیمه نهایی مغلوب چنگانیان و رضازاده شده بودند، پس از قهرمانی و نایب قهرمانی آنان، عنوان سوم مشترک را کسب کردند.

مسابقات مرحله نهایی دختران نیز شب گذشته برگزار و قهرمان (نفرات اول تا سوم مشترک) مشخص شدند.

پرونده دومین دوره مسابقات اسکواش گرگان جونیور که در تقویم کنفدراسیون آسیایی ثبت شده و از روز دوشنبه با حضور ۷۸ ورزشکار دختر و ۶۸ ورزشکار پسر در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۱۹ سال در محل خانه اسکواش گرگان کلیدخورده بود، بسته شد.

این مسابقات یکی از مراحل گزینشی تیم ملی اسکواش جوانان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ۲ بخش دختران و پسران است.

مسابقات آسیایی جوانان ماه آینده در پاکستان برگزار خواهد شد.

گلستان از استان‌های پیشرو و مطرح در رشته اسکواش است که عملکرد هیات این استان در سال گذشته سبب قرار گرفتن آن در رده دوم کشور شد.

مسابقات اسکواش جام جونیور هر سال چهار دوره برگزار می‌شود که شهرهای تهران، یزد و گرگان میزبان ثابت هر دوره هستند و دوره چهارم امسال در گیلان برگزار خواهد شد.

مسابقات گرگان‌ جونیور امسال، اولین دوره این مسابقات در سال جاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha