۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۱۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85472551
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پایان رای گیری و آغاز شمارش آرا در استان البرز

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۱۲
کد خبر: 85472551
پایان رای گیری و آغاز شمارش آرا در استان البرز

کرج - ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان البرز از پایان رای گیری و آغاز شمارش آرای مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس خبر داد.

مرتضی ولی پوری شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: نتایج شمارش آرا توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد و از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی می شود.

وی با قدردانی از حضور و مشارکت حماسی مردم در مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس گفت : در مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۹۲۲ شعبه داشتیم که باتوجه به اینکه دراین مرحله نیاز به ۸۷۰ شعبه در حوزه انتخابیه کرج ،اشتهارد و فردیس بود این تعداد شعبه اخذ رای آماده شده است .

وی بیان کرد: از مجموع ۸۷۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ،اشتهارد و فردیس ، ۸۳۳ شعبه ثابت و ۳۷ شعبه سیار است که از این تعداد شعبه اخذ رای ۶۸۸ شعبه در مرکز استان البرز و مابقی در شهرستان های فردیس و اشتهارد مستقر هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار شد که بر اساس آمار نهایی انتخابات از مجموع ٣٤١هزار و ٥١٨ رای از آراء صحیح صندوق ها، "علیرضا عباسی" با ١٠٨ هزار و ٢٤١ رای به عنوان یکی از نمایندگان مردم حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد به مجلس راه یافت.

"علی شیرین زاد" با کسب ٥٥ هزار و ٢٣ رای و " مصطفی سعیدی سیرایی" با ٤٠ هزار و ٢٣٦ رای در مرحله نخست رای گیری به مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند .

استان البرز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۷۵ درصد آنان تایید شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha