معاون استاندار: تمهیدات کاهش تصادفات تعطیلات عید فطر در آذربایجان‌غربی اندیشیده شود

ارومیه - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش تصادفات در ایام پایانی هفته آینده و تعطیلات عید فطر اندیشیده شود.

به گزارش ایرنا، یاسر رهبردین روز پنجشنبه درجلسه شورای راهبری ترافیک آذربایجان‌غربی با بیان اینکه درطول ایام نوروز شاهد کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری بودیم، افزود: با توجه به درپیش بودن تعطیلات عید فطر فرمانداران و مدیران مربوطه همانند ایام نوروز وضعیت را مدیریت کنند تا شاهد کاهش تصادفات شویم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تردد مسافران دراین ایام درپایانه های مرزی استان همانند مرز رازی و دیگر پایانه ها مدیریت لازم صورت گیرد تا مسافران در شرایط مطلوب تردد داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از دست اندرکاران دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر قدردانی کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: در تصادفات درون شهری در طرح نوروزی رتبه هشتم و تصادفات برون شهری رتبه ۱۷ را درکشور کسب کردیم.

سرهنگ حجت مشتاق ادامه داد: شهرستان پلدشت وضعیت خوبی از نظر تصادفات نداشت و خوی با ۲۰۷ تصادف خسارتی، باروق در تصادف جرحی، شاهین دژ و چایپاره هم در تصادفات درون شهری و برون شهری وضعیت خوبی نداشتند.

وی افزود: بیشترین مصدومین براثر برخورد خودرو با موتورسیکلت بوده که این وضعیت نگران کننده است.

سرهنگ مشتاق ادامه داد: میزان استفاده از موتور سیکلت سال به سال افزایش می یابد و ۶۱ فقره برخورد خودرو با موتور سیکلت روی داده که دراین زمینه در رتبه سوم قرار داریم.

رییس پلیس راهنمایی رانندگی آذربایجان غربی ادامه داد: در زمینه اعمال قانون ۲۸ درصد رشد داشته ایم.

وی افزود: بناست در تعطیلات عید فطرمدیریت لازم صورت گیرد.

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز اظهارکرد: ۳۵ درصد افزایش تردد داشتیم و درایام تعطیلات نوروزی پویش نوروزی در ۱۲ نقطه اجراشد.

بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم دراین جلسه اظهارکرد: طی تعطیلات نوروزی یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۶۷ نفر از جاذبه های تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی بازدید کردند.

مرتضی صفری ادامه داد: همچنین مدت اقامت در واحدهای اقامتی با ۱۲۳ هزار و ۸۲۱ نفر ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین ضریب اشغال تخت ها ۴۴ درصد رشد داشته که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: درایام تعطیلات نوروزی بیش از پنج هزار نفر از موزه صنایع دستی ارومیه در مدرسه هدایت بازدید کردند.

صفری تخت سلیمان تکاب،کاخ موزه باغچه جوق، موزه مردم شناسی ارومیه،باستان شناسی ارومیه و سه گنبد را از جمله پر بازدیدترین جاذبه های تاریخی و گردشگری استان درایام نوروز برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه مراکز تفریحی و سرگرمی برای ماندگارکردن مسافر دراستان وجود ندارد گفت : وجود یک تله کابین، یا باغ پرندگان، پارک آبی و مراکز تفریحی دیگر باعث می شود تا مسافر یک نصف روز دراستان ماندگار شود.

وی به تله کابین ارومیه اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد مساله تله کابین ارومیه حل شده است و برای احیای آن پس از ۱۴ سال تلاش جدی و لازم صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه اعضای حاضر به ارائه گزارش عملکرد خود در ایام تعطیلات نوروز پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha