اعطای مالکیت ۱۴۰۰ واحد مسکونی به اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علامه 

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی برای اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه گفت: مالکیت این واحدها پس از اتمام ساخت به افراد واگذار می‌شود.

عبدالله معتمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با بیان اینکه اقدام به ساخت واحدهای مسکونی همزمان با چند دانشگاه دیگر در حال انجام است، در این خصوص توضیح داد: زمینی به دستور رییس جمهور به مساحت یک و سه دهم هکتار در اراضی دانشگاه واقع در گوهردشت استان البرز برای ساخت واحدهای مسکونی دانشگاه علامه اختصاص داده شده است.

وی افزود: در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه های راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شده است. اقدامات اولیه ساخت این واحدها و مطالعات آن روی نقشه انجام شده است و اکنون برای تغییر کاربردی در کمیسیون ماده ۵ شهرداری است.

وظیفه کمیسیون ماده ۵ شهرداری تغییر و تصویب طرح های تفصیلی است. البته چنانچه تغییرات نقشه های تفصیلی اگر بر اساس طرح جامع شهری مؤثر باشد، باید به تأیید مرجع تصویب کننده طرح جامع (شورای عالی شهرسازی و معماری ایران یا مرجع تعیین شده از طرف شورای عالی) برسد.

اعطای مالکیت ۱۴۰۰ واحد مسکونی به اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علامه 

رییس دانشگاه علامه اظهار داشت: اگر بتوانیم در روزهای آینده موافقت کمیسیون ماده ۵ را دریافت کنیم، اقدامات را شروع می کنیم البته به طور طبیعی کمی طول می کشد که پیمانکار مناسبی پیدا شود تا بتواند کار خود را شروع کند.

معتمدی با تاکید بر اینکه مالکیت این واحدهایی که ساخته شود، به اعضا و کارکنان واگذار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که در دو تا سه سال آینده ساخت این واحدها به نتیجه برسد.

وی افزود: به محض آماده شدن، این واحدها در اختیار اعضای هیات علمی و کارکنان قرار می گیرد. ساخت و واگذاری این واحدها کمک می کند که نگرانی همکاران در مورد مسکن پایان یابد. سال‌ها در دانشگاه برای آنها اتفاقی نیفتاده و امیدواریم با این اقدام بتوانیم به انتظار و درخواست آنها پاسخ دهیم.

اعطای مالکیت ۱۴۰۰ واحد مسکونی به اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علامه 

به گزارش ایرنا، ۲۸ بهمن ماه سال گذشته بود که عملیات کلنگ زنی ساخت ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه نخبگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متأهلی در ۵۰ دانشگاه‌ دولتی و آزاد کشور از جمله دانشگاه علامه طباطبائی همزمان در سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور برگزار شد.

به دستور رییس جمهور قرار است این واحدها در کمترین زمان ممکن ساخته و در اختیار دانشگاهیان قرار گیرد.

از آغاز دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۳۵۰ واحد خوابگاهی متأهلی احداث، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ۳۲۰۰ واحد نیز در دست ساخت است که قرار است تا یک سال آینده آماده و تحویل می‌شود. کارهای مقدماتی ۲۶۰۰ واحد هم انجام شده است.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در این رابطه می گوید: در حال حاضر قانون اجازه نمی‌دهد از اراضی پردیس اصلی دانشگاه‌ها برای ساخت مسکن نخبگان و استادان استفاده شود. اگر این قانون در مراجع مربوطه اصلاح شود، می‌توانیم این مشکل را حل کنیم. در حال حاضر اراضی خارج از پردیس‌های اصلی را به مسکن سازمانی استادان اختصاص داده‌ایم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز گفته است: ساخت خوابگاه دانشجویان متأهل، تکلیف قانونی و بر عهده ما است؛ امیدواریم در دولت سیزدهم در این امر موفق باشیم. زمین‌ها در این طرح به استادان به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود و قیمت زمین در این طرح برای استادان دانشگاه‌ها به صفر رسیده است.

به گفته وی، با تسهیلات بانک‌ها و کمکی که دانشگاه‌ها به استادان می‌کنند و نیز آورده خود متقاضیان، هزینه ساخت تأمین می‌شود. باید کمیسیون ماده ۵ استان‌ها برگزار شده و مجوزهای تغییر کاربری این اراضی صادر شود؛ بخشی از این واحدها وارد فرآیند ساخت شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که ساخت بیش از ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی آغاز شده است؛ در حوزه وزارت علوم، ۵۴ هزار و ۷۰۷ هکتار زمین تأمین شده است که ۳۰ هزار و ۵۶۶ واحد برای استادان و دانشگاهیان و پنج هزار و ۸۰۰ واحد نیز خوابگاه متأهلی در این اراضی احداث خواهد شد. همچنین ۹۵۷ هکتار زمین برای واحدهای دانشگاه آزاد تأمین شده که ۲۳ هزار و ۸۱۹ واحد در آن‌ها احداث می‌شود. در مجموع ۱۵۰۰ هکتار زمین برای جامعه دانشگاهی با ظرفیت مسکن بیش از ۶۰ هزار واحد تأمین شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha