۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85346367
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۲ مجتمع درمانی دامپزشکی در شهرستان گتوند بهره برداری شد

دزفول - ایرنا - ۲ مجتمع درمانی دامپزشکی در شهرستان گتوند با سرمایه گذاری بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا هادی احمدفخرالدین سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند روز یکشنبه در آیین بهره برداری از ۲ مجتمع درمانی دامپزشکی که با حضور امام جمعه، مدیران ادارات و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد، گفت: شهرستان گتوند دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های دام و طیور است که باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود به سمت ایجاد مراکز شاخص دامپزشکی در سطح استان حرکت کنیم.

احمد فخرالدین بهره برداری از این مجتمع‌ها را موجب افزایش کمی و کیفی خدمات مراکز دامپزشکی دانست و افزود: این مراکز با وجود افراد متخصص در حوزه دامپزشکی تمامی خدمات دامپزشکی را ارایه می‌کنند.

وی با بیان اینکه نقش واسطه‌ها و افراد غیرمتخصص با افتتاح این ۲ مجتمع کاهش می‌یابد، ادامه داد: با بهره برداری از این مجتمع‌ها در سطح شهرستان تردد دامداران و مرغداران به شهرستان‌های مجاور برای انجام امور درمانی و واکسیناسیون کاهش می‌یابد و بخش عمده‌ای از مشکلات جمعیت هدف برطرف می‌شود.
سرپرست دامپزشکی دزفول با اشاره به سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در راه اندازی این مراکز گفت: این مجتمع‌ها با داشتن درمانگاه دامپزشکی، داروخانه دامپزشکی و مرکز واکسیناسیون دام تمام نیاز دامداران و مرغداران منطقه را پوشش می‌دهند.

وی افزود: این مجتمع‌های دامنپزشکی زمینه اشتغال مستقیم هشت نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده‌اند.

امام جمعه و مدیر جهاد کشاورزی گتوند نیز در این آیین با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه دامپزشکی به نقش این مراکز در کاهش بیماری‌های دامی و مشترک میان انسان و دام و در نتیجه ارتقا و پیشرفت صنعت دامداری، دامپروری، مرغداری و آبزی پروری در این شهرستان اشاره کردند.

براساس اعلام اداره دامپزشکی شهرستان گتوند ۱۲۰ هزار دام سبک و هشت هزار دام سنگین در شهرستان گتوند وجود دارد.

شهرستان گتوند با ۲ بخش مرکزی و عقیلی، پنج شهرگتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و ۴۵ روستا در شمال استان خوزستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha