صادق سوری، سرپرست انجمن سینمای جوانان زاهدان شد+فیلم

زاهدان- ایرنا- صادق سوری با حکم مهدی آذر پندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به سمت سرپرست انجمن سینمای جوانان زاهدان منصوب شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در مراسم معارفه سرپرست انجمن سینمای جوانان زاهدان اظهار کرد: برای آقای سوری و انجمن سینمای جوانان زاهدان آرزوی موفقیت دارم، وی از اهالی تخصصی سینما و آشنا به همه موارد و مشکلات موجود است، امیدواریم دوران طلایی در سینمای جوانان زاهدان داشته باشیم و ما از ایشان حمایت می‌کنیم.

علی سرگزی با اشاره به جشنواره سینما حقیقت بیان کرد: موفقیت های خوبی برای شرکت کنندگان سیستان و بلوچستان در این جشنواره رخ داد و امیدوار هستیم این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم نسبت به سال گذشته بودجه بیشتری برای تولیدات سینمای جوانان زاهدان از مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران دریافت کنیم و نگاه ویژه به استان سیستان و بلوچستان داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر برگزاری جشنواره فیلم کوتاه به صورت منطقه‌ای در چابهار ادامه داد: رایزنی‌هایی برای برگزاری جشنواره فیلم کوتاه با مسوولان انجمن سینمای جوانان ایران شده، استان ما ظرفیت برگزاری این جشنواره را دارد و می‌توانیم این جشنواره را به خوبی اجرا کنیم.

وی ضمن تاکید بر تولید و جهش در فیلم های داستانی از فعال شدن سینما در شهرستان‌های خاش، زابل، زهک و سراوان خبر داد.

صادق سوری سرپرست انجمن سینمای جوانان زاهدان نیز گفت: بر اساس نشستی که با رئیس انجمن سینمای جوانان ایران در تهران داشتیم مقرر شد بودجه پیچینگ مانند سال‌های گذشته برگشت داده نشود و برای تولید فیلم‌های داستانی با موضوع وحدت بین اهل تشیع و تسنن در استان صرف شود.

به گزارش ایرنا صادق سوری‌، فیلم‌بردار، عکاس و مدرس، دارای مدرک کارشناسی عکاسی و تصویربرداری از دانشگاه جامع علمی کاربردی است. وی پیش از این مسوولیت‌هایی نظیر مدیرعامل کانون عکاسان سیستان و بلوچستان، عضو انجمن‌ عکاسان ایران و انجمن صنفی مطبوعات ایران، عضو هیأت انتخاب یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، دبیر اجرایی نخستین و دومین جشنواره ملی عکس‌نگاران، دبیر سوگواره ملی عکس عاشورایی و داوری جشنواره‌های متعدد عکاسی ملی را برعهده داشته است.
سوری همچنین آثاری همچون مستند «خانوم ف»، «گیوه»، «بهار نزدیک است»، «تفتان» و انیمیشن «گام» را به‌عنوان کارگردان در کارنامه دارد و جوایز متعدد از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در این حوزه و همچنین در هنر عکاسی، کسب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha