۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 5521
کد خبر: 85321038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیا ایمپلنت دندان موجب سرطان می شود؟

ابتلا به سرطان بعد از اجرای ایمپلنت دندان یکی از چالش‌های بیماران به شمار می‌رود. متقاضیان قبل از مراجعه به کلینیک‌ دندانپزشکی صحبت‌های زیادی را بابت اینکه ایمپلنت دندان موجب سرطان می‌شود، می شنوند.

در واقع این خدمات از کلینیک‌های دندانپزشکی به هیچ عنوان باعث سرطان دهان نخواهد شد، در کنار این موضوع سایر بخش‌های بدن نیز با اجرای ایمپلنت دندان دچار اختلال نمی‌شوند. ایمپلنت دندان مطمئن‌ترین روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته به شمار می‌رود که شما می‌توانید بدون نگرانی و استرس از این خدمات دندانپزشکی استفاده کنید.

چرا ایمپلنت دندان سرطان زا نیست؟

نه تنها ایمپلنت دندان سرطان زا نیست بلکه یک روش مطمئن و ایمن برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است و همانند دندان طبیعی انسان عمل می‌کند. با استفاده از ایمپلنت دندان به راحتی هرچه تمام‌تر می‌توانید کارهایی که با دندان طبیعی خود مانند جویدن، حرف زدن و خندیدن را انجام دهید. هرچند ممکن است قیمت این‌کار بالا باشد اما راهنمای هزینه ایمپلنت دندان را می‌توانید بخوانید تا به قیمتی نسبی و شفاف از ایمپلنت دست پیدا کنید.

علاوه بر تمامی موضوعات ایمپلنت دندان و اجرای آن در دهان باعث زیباتر شدن چهره می شود. معمولا افرادی که دندان‌های طبیعی خود را از دست می‌دهند با چالشی چون زیبا نبودن صورت طرف هستند که این چالش با استفاده از ایمپلنت دندان به راحتی برطرف می‌شود.

از آنجایی که پایه‌های ایمپلنت همانند سایر دندان‌های طبیعی در استخوان فک قرار می‌گیرد مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کند نه تنها موجب سرطان نمی‌شود بلکه موجب استحکام و رشد استخوان‌های فک خواهد شد. از طرف دیگر اگر لثه و استخوان فک از بین رفتن باشد وجود ایمپلنت‌ها می‌تواند موجب استحکام آنها نیز شود.

آیا ایمپلنت دندان موجب سرطان می شود؟

اجرای ایمپلنت توسط افرادی که به سرطان مبتلا شده‌اند

از دیگر نکات مهم که می‌توان به آن اشاره کرد این است که بسیاری از افرادی که به سرطان مبتلا هستند بعد از دوره‌های شیمی‌ درمانی و از دست دادن دندان‌های خود اقدام به کاشت ایمپلنت می‌کنند. کاشت ایمپلنت در این افراد بسیار موفقیت‌آمیز بوده و هیچ آسیبی بعد از اجرای ایمپلنت به بدن آن‌ها نرسیده است.

از آنجایی که بدن افرادی که به سرطان مبتلا می‌شوند بسیار ضعیف‌تر از افراد عادی است ایمپلنت دندان باید دچار تحلیل استخوان فک و لثه در این افراد شود که این هم به هیچ عنوان رخ نداده است. از این رو این دلیل جز محکمه پسندترین دلایل سرطان‌زا نبودن ایمپلنت است.

التهاب در لثه و دهان به دلیل اجرای نامناسب ایمپلنت

اجرای نامناسب ایمپلنت در بسیاری از مواقع دچار التهاب در لثه و دهان خواهد شد. در این مواقع بسیاری از افراد التهاب در لثه و دهان را سرطان اشتباه گرفته و دچار استرس‌های فراوان در این مواقع می‌شود. این در حالی است که التهاب لثه و دهان یا همان کارسینومای دهانی با سرطان بسیار متفاوت است.

التهاب لثه ممکن است به سه دلیل رخ دهد. روش درمان نامناسب، وضعیت جسمی نامطلوب بیمار و عدم توجه دندان‌پزشک در حین اجرای ایمپلنت دندان سه دلیل محکمی هستند که ممکن است باعث التهاب لثه شود. التهاب لثه بعد از مراجعه به دندان‌پزشک و مراقبت به طور کامل رفع خواهد شد.

برای اینکه از شر التهاب لثه بعد از اجرای ایمپلنت در امان باشید و استرس الکی برای سرطان‌زا بودن ایمپلنت نگیرید، توصیه می‌کنیم از کلینیک‌های معتبر استفاده کنید. استفاده از بهترین کلینیک دندانپزشکی غرب تهران یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای مناسب ایمپلنت دندان است. با استفاده از کلینیک‌های معتبر درزمینهٔ اجرایی ایمپلنت دیگر استرس سرطان‌زا بودن و التهاب لثه را نخواهید داشت.

نتیجه‌گیری

آیا ایمپلنت دندان موجب سرطان می‌شود؟ جواب قطعی به این سؤال خیر است. هیچ نگرانی بابت اجرای ایمپلنت نداشته باشید و مطمئن باشید هیچ خطری شما را بابت سرطان‌زا بودن این خدمات دندانپزشکی تهدید نمی‌کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با دندان‌پزشک مربوطه‌ی خودتان مشورت کنید و تمامی سؤالات موردنظر خود را از آن بپرسید. البته در صورتی که نیاز دارید نسبت به ایمپلنت اطلاعات بیشتری داشته باشید یا یا درباره هزینه آن بیشتر بدانید با ما مطب دکتر شهاب محمدی تماس بگیرید.

اگر نظری غیر از نظر قطعی گفته‌شده دارید، می‌توانید از طریق قسمت نظرات دلیل رد کردن پاسخ فوق را برای ما کامنت کنید. اگر موافق فرضیه فوق هستید نظر خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید. کلینیک دندانپزشکی غرب تهران دکتر شهاب محمدی به آماده ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ی رایگان در این زمینه است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha