۶۵۰ بسته آموزشی و بهداشتی بین دانش آموزان نیازمند خاش توزیع شد

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل کارخانه سیمان خاش سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۶۵۰ بسته بهداشتی و آموزشی میان دانش آموزان نیازمند روستاهای اطراف این شرکت توزیع شد.

محمد حاجی نایب روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۱۵۰ بسته آموزشی و ۵۰۰ بسته بهداشتی میان نیازمندان خاش توزیع شده و امیدواریم در آینده خدمات وسیع و گسترده‌تری را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در مدرسه ابتدایی شهید مراد میر بلوچ روستای حسین‌آباد که هم‌جوار کارخانه بوده و سالانه کمک به دانش‌آموزان این مدرسه از سوی شرکت سیمان خاش صورت‌گرفته، نیز ۴۰ بسته آموزشی و بهداشتی توزیع شد و برای رنگ‌آمیزی و زیباسازی و رفع مشکل برق آن قول مساعدت دادیم که به‌زودی انجام می‌شود.

مدیرعامل کارخانه سیمان خاش در دیدار با رئیس شورای شهر، شهردار و مدیران ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن و تجارت خاش اظهار کرد: برای کاهش‌دادن بدهی‌های خود، تولید کارخانه را بالا برده‌ایم و هم اینک سه هزار تن تا سه هزار و ۵۰۰ تن تولید روزانه سیمان داریم.

وی افزود: تولید پزولان باکیفیت بالا را در این واحد تولیدی و صنعتی داریم و تلاش داریم در آینده از انرژی خورشیدی نیز بهره ببریم.

حاجی نایب بیان کرد: هزینه‌های حمل‌ونقل بسیار گزاف بوده و در این موضوع دغدغه جدی داریم، ولی در همین راستا حدود ۳۰۰ کامیون وارد چرخه حمل‌ونقل شده و شاید افزون بر سه هزار نفر از این بابت نفع می‌برند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۴۰۰ نیروی فعال در کارخانه فعالیت داشته و مشغول به کار هستند و سالانه از محل سودهای دریافتی نیز حقوق بازنشستگان و غیره را هم از طریق این موضوع و منابع دیگر پرداخت می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خاش نیز گفت: انتظار ما از مدیرعامل و هیئت‌مدیره کارخانه سیمان خاش و مقامات برجسته شرکت‌های هلدینگ و شستا این است که از محل تولیدات و فروش و سودهای کارخانه سیمان سهمی را برای مردم خاش پیش‌بینی کنند، تا مردم خاش از منافع شرکت سیمان بهره ببرند و سهم مردم خاش قرارگرفتن در کرد و غبار کارخانه و خراب‌شدن آسفالت خیابان‌ها و معابر از سوی کامیون‌ها و تریلی‌های حامل بار سیمان نباشد.

اسحاق جمال زهی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان خاش روزانه بیش از ۲۱ میلیارد ریال درآمد از محل تولیدات سیمان و درآمدهای دیگری نیز دارد، اذعان کرد: مساعدت در ساخت و تکمیل پل‌ها، احداث میدان شهدای کارخانه سیمان و احداث جاده که ویژه تردد خودروهای سنگین حامل سیمان بوده، کمترین انتظار از مسئولان شرکت سیمان خاش است‌.

مهدی شهنوازی شهردار خاش نیز تصریح کرد: کارخانه سیمان خاش علاوه بر مشارکت در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و ورزشی در مبحث خرید و تأمین ماشین حمل مکانیزه جمع‌آوری زباله به شهرداری خاش کمک کند، زیرا واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ در سایر نقاط کشور به همین شیوه عمل نموده و یاری گر شهرداری در امورات خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha