۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85074865
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش قرآنی "ستاره‌های زمین" در گنبدکاووس برگزار شد

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۱۹
کد خبر: 85074865
همایش قرآنی "ستاره‌های زمین" در گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - همایش قرآنی با عنوان "ستاره‌های زمین" و پویش جلسات اُنس با قرآن کریم در راستای سند چشم انداز قرآنی ۱۴۰۸ استان گلستان با حضور جمع زیادی از فعالان قرآنی شیعه و اهل سنت گنبدکاووس و تعدادی از مسوولان استانی در این شهرستان مرزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش قرآنی که عصر چهارشنبه در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد، دبیر ستاد اجرایی سند چشم انداز قرآنی این شهرستان در سخنانی اظهار کرد: با اجرای سند چشم انداز قرآنی ۱۴۰۸ گلستان، افق تازه‌ای به لحاظ برنامه‌های قرآنی در سطح استان و گنبدکاووس گشوده خواهد شد.

مهدی درویشی افزود: هدف اصلی از تدوین سند چشم انداز قرآنی گلستان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی با تاسی از کتاب قرآن و تعالیم تربیت ساز آن است.

وی اضافه کرد: در راستای این سند هفت ساله، ۱۵ هزار برنامه قرآنی در سطح مناطق شهری و روستایی گلستان اجرا می‌شود که سهم شهرستان گنبدکاووس اجرای سه هزار برنامه و محفل اُنس با قرآن است.

دستیار استاندار گلستان در امور قرآنی هم در این مراسم گفت: تدوین سند چشم اندازی قرآنی گلستان، نقشه راه آینده این استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی با رویکرد تربیت قرآنی خواهد بود.

سیدمصطفی حسینی واعظ افزود: ۱۵ هزار برنامه قرآنی پیش بینی شده در این سند چشم انداز که بیشتر در قالب محافل انس با قرآن و برای گروه‌های مختلف مردم برگزار خواهد شد به پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در استان گلستان کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: یقین داریم که تمسک به قرآن کریم و آموزه‌های روح بخش آن گروه‌های مختلف مردم بالاخص نسل نوجوان و جوان را از آسیب‌های اجتماعی باز می‌دارد ضمن اینکه اهداف شوم دشمنان را در جنگ ترکیبی که علیه نظام اسلامی ما به راه انداختند، خنثی می‌کند.

حسینی واعظ ادامه داد: برای تحقق اهداف سند چشم انداز قرآنی ۱۴۰۸ گلستان می‌طلبد همه دستگاه‌های اداری، اجرایی، آموزشی و فرهنگی استان و شهرستان‌ها همراهی لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در این همایش که پیش از این اعلام شده بود، استاندار گلستان سخنرانی خواهد داشت اما به سبب مشغله کاری حضور نداشت، علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرائت قرآن توسط قاری بین المللی "رضا گل‌شاهی"، فرماندار ویژه، امام جمعه و برخی مدیران گنبدکاووس حضور داشتند.

این همایش که بنام "مهدی شکوری" یکی از شهدای مدافع حرم گنبدکاووس نامگذاری شده بود از تعدادی از خانواده‌های معظم شاهد این شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha