۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84696226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت حدود ۲۰ نوع گونه گیاه کوهی در آذربایجان غربی ممنوع شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: برداشت حدود ۲۰ نوع گونه گیاه کوهی که به صورت خود رو در مراتع استان در فصل بهار می‌رویند بدون مجوز ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

میرصمد سیدموسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته برداشت این گیاهان به میزان‌ متعارف و برای مصارف خانوار ساکن در محل بلامانع است.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خود رو به قصد فروش و عرضه در بازارهای مصرف با فرد خاطی و متخلف برخورد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی یادآور شد: از جمله این گونه ها می‌توان به کنگر، ریواس، شنگ، غازایاغی، انواع تره و پیاز کوهی، بولاغ اوتی و آویشن اشاره کرد.

سیدموسوی ادامه داد: وضعیت مراتع آذربایجان غربی به گونه‌ای است که باید در بهره‌برداری از این نعمت‌های الهی نهایت دقت صورت گیرد و در فصل برداشت، اصولی و صحیح عمل شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع هشت هزار گونه گیاهی کشور، بیش از یک هزار و ۴۰۰ گونه در آذربایجان غربی می‌روید که ۵۲۰ گونه از گیاهان دارویی بوده و ۷۰ تا ۱۰۰ گونه از این تعداد گیاهان نیز گونه خوراکی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha