۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84695476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸ هزار مسافر نوروزی در هتل‌های آذربایجان غربی اقامت کرده‌اند

ارومیه - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا سوم فروردین ماه جاری، هشت هزار مسافر در هتل های استان اقامت کرده‌اند که ۹۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

یاسر رهبردین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی هم در این مدت بالغ بر چهار میلیون دستگاه بوده که ۱۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی اضافه کرد: تا سوم فروردین ماه جاری، از موزه ها و اماکن فرهنگی استان ۱۷ هزار بازدید ثبت شده که در این خصوص نیز رشد ۷۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: در نوروز امسال، از مجموعه هایی که در استان ثبت جهانی و ملی شده، بالغ بر ۲ هزار نفر بازدید کرده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در شهرستان ها و مرکز استان طی ایام نوروز ادامه داد: هفت اتوبوس گرشگری نیز در ۵ شهر بزرگ استان در حال خدمت رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

رهبردین با بیان اینکه ۶۱ هزار مسافر دراین مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی جابجا شده اند، گفت: همچنین تردد از پایانه های مرزی استان بالغ بر ۹۲ هزار نفر ثبت شده است.

وی به کاهش ۲ درصدی تصادفات جاده ای آذربایجان غربی طی ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۳۲۰ مورد تصادف در این مدت در جاده ها ثبت شده که امیدواریم روند کاهشی آمار در این حوزه ادامه یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمه دوم تعطیلات وضعیت آب و هوایی در استان مناسب تر خواهد بود پیش بینی می شود شاهد رشد تردد مسافری  و حضور مسافران و گردشگران در استان باشیم .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha