۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84690142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 طرح آرامش بهاری در ۲۵امامزاده چهارمحال و بختیاری آغاز شد
عکس تزیینی است

شهرکرد-ایرنا-مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۵امامزاده شاخص استان خبر داد.

 حجت الاسلام حسن امیری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰تا  ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱در ۲۵ بقعه متبرکه شاخص استان جهت رفاه حال زائران اجرا می شود.

به گفته وی،  در صورت صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا، ویژه برنامه‌های سال تحویل شامل قرائت قرآن، سخنرانی، مولودی خوانی و قرائت دعای تحویل سال را در همه بقاع متبرکه شاخص اجرا خواهد شد.

 امیری به برگزاری  آیین غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا واقع در بقاع متبرکه قبل از آغاز سال جدید اشاره کرد و گفت:برپایی خیمه های معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت افزایی به زائرین و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام نوروز امسال است.

وی  از اعزام ۲۰ روحانی و مبلغ بومی و غیربومی در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری جهت اجرای برنامه های فرهنگی خبر داد و افزود: مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین و مراسم های فرهنگی در ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری، اجرا می شود.

امیری با اشاره به آمادگی زائرسراها جهت پذیرایی از زائرین و مسافران نوروزی گفت:، در سال جدید کیفیت و تعداد زائرسراها افزایش یافته و زائرسراها را به سوئیت تبدیل خواهد شد که در امامزاده سید محمد (ع) بارده تا حدودی انجام شده و هر سوئیت دارای سرویس بهداشتی و آشپزخانه است.

وی با بیان اینکه امامزاده حمزه علی (ع) بلداجی امکان اسکان برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر را دارد،گفت: بنا بر آمار سال‌های گذشته در ایام عید نوروز روزانه به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در بقاع متبرکه استان خدمت‌رسانی شد.

وی بیان کرد: توزیع بسته های معیشتی ویژه نیازمندان استان در قالب "طرح قرار دوازدهم" در این ایام از دیگر برنامه های بقاع متبرکه مجری طرح در حوزه اجتماعی خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha