بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک از تمرینات تیم ملی بسکتبال بانوان

تهران - ایرنا - رئیس کمیته ملی المپیک به همراه معاون وزیر ورزش و جوانان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه از تمرینات تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، در این بازدید سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، طاهره طاهریان نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک و تیم همراه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) از آخرین اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان ایران پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا بازدید کردند.

در جریان این بازدید رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال ضمن ارائه گزارشی از شرایط تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: تیم ملی بسکتبال بانوان برای نخستین بار در مسابقات کاپ آسیا شرکت می‌کند و هدف از اعزام این تیم کسب تجربه برای آماده شدن در مسابقات بالاتر است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم بیان کرد: بسکتبال جزو رشته‌هایی است که قدمت زیادی در ایران دارد اما به دلیل پوشش مد نظر ما، معضلاتی در تصویب و تایید آن داشتیم و مدتی طولانی بین حضور ورزشکاران بسکتبالیست کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی وقفه افتاد.

وی افزود: به بسکتبال به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم چون از نظر زیرساختی که این رشته برای فعالیت در عرصه همگانی و قهرمانی نیاز دارد، تقریبا جزو رشته‌هایی است که در کشور امکان آن وجود دارد.

وی ادامه داد: استعدادهای زیادی را در شهرستان‌ها و استان‌ها داریم که امیدواریم در آینده در اولویت قرار بگیرند. از طرف دیگر این رشته در المپیاد استعدادیابی کشور و طرح‌های وزارت ورزش جایگاه ویژه‌ای دارد. در نتیجه این دلایلی است که بسکتبال می‌تواند یک پرش جدی در عرصه بین‌المللی داشته باشد. این دور از دسترس نیست، توانمندی و استعداد ما در این زمینه از قبل ثابت شده و به‌زودی خبرهای خوبی از بسکتبال زنان به جامعه هدیه خواهد شد.

رییس کمیته ملی المپیک نیز در این دیدار خطاب به اعضای تیم ملی بانوان اظهار داشت: امروز همه همکاران من برای تشکر از شما آمده‌اند و دوست داریم دختران‌مان بدرخشند. آمدم فقط بگویم فراتر از بسکتبال و نتیجه، حضور شما اهمیت دارد. ما باور داریم که داخل کشور تبعیضی بین دختران و پسران وجود ندارد و باید با حضور و تکرار حضور در عرصه‌های بین‌المللی ثابت کنیم که در باور، فسلفه انسان‌شناسی و اخلاقیات‌مان تبعیضی نداریم.

وی افزود: بنابراین حضور شما جدا از نتیجه از این نظر برای‌ ما مهم است. استرس نداشته باشید، شک ندارم در سال‌های آتی در آسیا می‌درخشید، مدعی المپیک می‌شوید و ما روزی شما را از قاب تلویزیون در المپیک می‌بینیم. اگر در پاریس این اتفاق نیفتد در لس‌آنجلس خواهیم دید چون انگیزه و اراده‌ی دختران ما خیلی زیاد است‌.

کیمیا یزدیان طهرانی، ملی‌پوش بسکتبال کشورمان در این مراسم از نداشتن بازی تدارکاتی برون مرزی قبل از اعزام به مسابقات رسمی انتقاد کرد که صالحی امیری قول حمایت بیش‌تری از تیم ملی را داد و گفت: برای اردوهای تدارکاتی کمک می‌کنیم تا بخشی از هزینه‌ها را تقبل کنیم و بخشی از هزینه‌ها را هم وزارت ورزش تامین کند. این‌جا به دختران عزیزمان قول می‌دهیم که حتما برای اردوهایی که اعزام خواهید شد، کمک کنیم.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha