۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۳۷
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84494591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنیاد مسکن ۱۵ هزار خانه آسیب‌دیده از سیل و زلزله گلستان را نوسازی کرد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به خسارت حوادث و بلایای طیبعی مانند سیل، زلزله و رانش زمین به واحدهای مسکونی مناطق گوناگون این استان طی سال‌های اخیر گفت که بازسازی ۱۵ هزار خانه آسیب دیده ناشی از این حوادث توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امید را در دل مردم خسارت‌زده گلستان زنده کرد.

به گزارش ایرنا هادی حق‌شناس شامگاه سه شنبه در دیدار با اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن‌ انقلاب اسلامی در گرگان اظهار داشت: بر اثر وقوع سیل مرگبار سال ۹۸، زلزله و رانش چند سال اخیر حدود ۱۵ هزار منزل به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت شد که بازسازی آنها از سوی بنیاد مسکن در مدت کمتر از ۲ سال به پایان رسید.

وی بیان کرد: خدمات بنیاد مسکن در روستاها و مناطق محروم گلستان ملموس و قابل تحسین است که نمونه بارز و ارزشمند آن ارائه خدمات به سیل زدگان سال ۹۸ استان بود.

استاندار گلستان با اشاره به برنامه بنیاد مسکن استان برای خانه دار کردن اقشار آسیب پذیر گفت: یکی از کارهای خوب و ارزنده این نهاد در استان اجرای طرح ساخت خانه محرومان بود که در این راستا پارسال سه هزار مسکن برای محرومان و نیازمندان گلستان ساخته شد.

وی با اشاره به سه برابر شدن اعتبارات بنیاد مسکن در سال جاری و برنامه ابتکاری این نهاد برای احداث مسکن جوانان در ۲۰۰ روستای گلستان اظهار امیدواری کرد که این فعالیت ها موجب جهش در عمران روستاهای استان شود.

استاندار گلستان به گستردگی فعالیت بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش عمده نیاز روستانشینان از جمله مسکن، عمران و آبادانی روستاها، صدور اسناد مالکیت، تامین زمین برای ساخت مسکن و مانند آن از طریق این نهاد انجام می شود.

حق شناس از رییس بنیاد مسکن کشور در توسعه گردشگری و توجه خاص به روستاهای دارای ظرفیت گردشگری و همچنین ساخت مسکن برای محرومان و نیازمندان گلستان تقدیر کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز از چند روستای ترکمن نشین گردشگرپذیر گلستان از جمله قره سو و چاپاقلی واقع غرب استان بازدید کرد.

نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حوالی ظهر امروز استان گلستان سفر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha