ایمنی همگانی و توجه حداکثری به واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- تلاش جدی مسوولان استانی و کشوری برای کاهش روند مبتلایان و مرگ‌ و میر کرونایی در سیستان و بلوچستان با انجام واکسیناسیون گسترده اقدامی بوده که این روزها با اقبال بالای مردم این استان روبرو و نوید روزهای سلامتی همگانی را می‌دهد.

به گزارش ایرنا، خبر از واکسن و واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا هر جا می‌رویم وجود دارد خبری که گستره افراد زیادی را در بر می‌گیرد در این میان عده‌ای سنشان طبق اعلام وزارت بهداشت مشمول واکسن شده و عده‌ای نیز به دلیل مشاغل و شرایط خاص‌شان از پاکبانان، پرستاران، سالمندان بستری در مراکز بهزیستی، جانبازان شیمیایی، بیماران خاص گرفته تا بعضی از خبرنگارها برای کسب ایمنی اکتسابی واکسن را دریافت کرده‌اند واکسنی که طبق نظر سازمان بهداشت جهانی و اکثر متخصصان خارجی و داخلی حوزه بهداشت و درمان تنها چاره حال این روزهای کشورمان و پیک‌های پی‌درپی کرونایش است.

سیستان و بلوچستان هم که این روزها حال خوب و خوشی ندارد و آمار مرگ‌ و میر و مبتلایان کرونایش مدام در حال رکوردزنی است میزبان گروه‌های سنی مختلفی برای واکسیناسیون قرار گرفته و به عنوان دروازه کاهش گروه‌های سنی برای این مهم از سوی وزارت بهداشت و متولیان این امر تاکنون گروه‌های سنی بالای ۸۰، ۷۰، ۶۰ ، ۵۰ و هم‌اینک نیز بالای ۴۵ ساله‌ها را در مقابله با کرونا واکسینه کرده و  آمار این اقدام را در استان به ۹۰ هزار و ۷۶۷ دز واکسن کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ رسانده است.

حال که واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان گسترده شده و همه مسوولان استانی و کشوری عزمشان را جزم کرده‌اند تا جمعیت هدف این استان را برای مقابله با کرونا قوی و ایمن کنند مردم این استان هم پا به پای مسوولانشان به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده‌اند تا با سرعت دادن به این اقدام شرایط سلامت همگانی جامعه‌شان را بهبود ببخشند.

 تزریق افزون‌بر ۹۰ هزار دز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان

ایمنی همگانی و توجه حداکثری به واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۹۰ هزار و ۷۶۷ دز واکسن کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

 دکتر سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه در این مدت ۷۳ هزار ۸۲۵ دوز در نوبت نخست و ۱۶ هزار و ۹۴۲ دز در نوبت دریافت واکسن تزریق شده است ادامه داد: هم‌اینک با هدف دسترسی مردم ۱۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: تلقیح واکسن به منزله ایمنی کامل نیست بلکه هم استانی‌های عزیز بایستی همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه پویش همگانی واکسیناسیون کرونا با شعار «واکسیناسیون حداکثری، تداوم زندگی» در سیستان و بلوچستان در حال اجراست گفت: به محض انجام واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۰ و ۷۰ سال که تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند با توجه به واکسن‌های ارسالی از سوی وزارت بهداشت واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین‌تر انجام خواهد شد.

کمپین واکسیناسیون 

ایمنی همگانی و توجه حداکثری به واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان و رییس کمیته کشوری واکنش سریع کووید-۱۹ گفت: کمیپن "واکسیناسیون حداکثری، تداوم زندگی" با هدف ترغیب افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان به تزریق واکسن و نشان دادن اهمیت این موضوع اجرا شده است.

دکتر حمید سوری افزود: پویش" واکسیناسیون حداکثری، تداوم زندگی" در سیستان‌وبلوچستان از ۲۸ تیرماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه پیدا خواهد کرد.
وی بیان کرد: از تمامی مردم سیستان وبلوچستان که واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند، درخواست می‌کنیم تا با دریافت واکسن علاوه ‌بر حفظ سلامتی خود که اولویت است، باعث محدود شدن انتشار ویروس در جامعه شده و به کادر بهداشت و درمان کمک کنند.

نماینده وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ممکن است واکسیناسیون از ابتلای مجدد به بیماری جلوگیری نکند اما از شدت بیماری و مرگ ناشی از آن پیشگیری می کند.

وی افزود: همه واکسن هایی که توزیع می شود مورد تایید مجاری علمی و قانونی قرار گرفته است و تفاوتی بین آن وجود ندارد، بنابراین انتظار می‌رود مردم به شایعات و تبلیغات سوء در فضای مجازی توجه نکنند.

پویش واکسیناسیون زمینه‌ساز بهبود کرونا در سیستان و بلوچستان

ایمنی همگانی و توجه حداکثری به واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای طرح "پویش واکسیناسیون حداکثری" طی ۱۰ تا ۱۴ روز آینده شرایط خوبی در وضعیت کرونا و روند ابتلا به آن در استان رقم خواهد خورد و حجم واکسیناسیون نیز افزایش می‌یابد.

علیرضا شهرکی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان مطلوب است و با همکاری همه مردم در تسریع این امر سلامت همگانی تضمین خواهد شد ادامه داد: در مورد واکسیناسیون اگر همه امور خوب پیش رود بعد از تعطیلات عید غدیر، گروه سنی ۴۰ سال اعلام خواهد شد.

تحقق حداکثری برنامه واکسیناسیون گروه‌های هدف

ایمنی همگانی و توجه حداکثری به واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید پویش همگانی در منطقه شکل گرفته و تمامی دستگاه‌ها و نهادها برنامه تدوین شده برای واکسیناسیون را به تحقق حداکثری برسانند.

احمدعلی موهبتی افزود: در سفر وزیر بهداشت و درمان به سیستان و بلوچستان تصمیمات خوبی گرفته شد که در کوتاه‌ترین زمان این تصمیمات مثل تست فراگیر کرونا و واکسیناسیون  اثر خود را خواهد گذاشت.

همه‌گیری کرونا سبب آشفتگی و تنش بسیار در سیستم‌های بهداشتی، اقتصادی و سیاسی دنیا شده و تاثیرگذاری آن بر اجتماع، سیاست دولت‌ها را به سمت حمایت از تولید دارو و واکسن‌های مرتبط، سوق داده اگرچه هدف همه واکسن‌ها ایجاد پاسخ ایمنی بوده اما مکانیسم اثر آن‌ها متفاوت بوده نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که واکسن‌ها قادرند ویروس کرونای جهش یافته موسوم به جهش (واریانت) انگلیسی را خنثی کنند موضوعی که اهمیت این واکسن را با توجه به جهش‌ها و موتاسیون‌های اتفاق افتاده در ویروس کرونا را بیشتر می‌کند، این روزها سیستان و بلوچستان میزبان  واکسیناسیون  گسترده بوده و  استقبال بالای مردم این استان از واکسن نشان می‌دهد که به زودی جنوب شرقی کشورمان از تلاطم ویروس جهش یافته نجات پیدا خواهد کرد و روزهای شادی و نشاط به مردم این سرزمین باز خواهد گشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha