۲۸ بیمارستان تخصصی ارتش برای مقابله با کرونا به کار گرفته شد

سنندج - ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲۸ بیمارستان تخصصی نیروی زمینی با ۱۲ هزار نیروی کادر پزشکی ارتش برای مقابله با کرونا به کار گرفته شد.

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ کیومرث حیدری روز دوشنبه در سفر به شهرستان مریوان در جمع اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: ارتش از همان روز اول کرونا با ایجاد ۲۸ بیمارستان تخصصی نیروی زمینی با ۱۲ هزار نیروی کادر پزشکی با خدمات دهی خوب به مردم، حضوری بسیار فعال داشته است.

وی افزود: ارتش در جنگ تحمیلی با تقدیم ۴۶ هزار شهید گلگون کفن ولایتمداری خود را به اثبات رسانیده و در عرصه های دیگر از جمله زلزله، سیل و در چند سال اخیر در بحث کرونا با گسترده‌ترین شبکه بهداشت و درمان در خدمت ملت بوده است.

وی اضافه کرد: در استان های گیلان، فارس، اصفهان و اخیرا هم در استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کردیم و با ایجاد بیمارستان های صحرایی، بیمارستان های تنفسی و بیمارستان های سیار تلاش کردیم در کنار مردم باشیم و مشکلات آنها را برطرف کنیم.

امیر سرتیپ حیدری افزود: در استان کردستان نیز ارتش با ایجاد بیمارستان منطقه‌ای در کنار مردم بوده و در برخی از نقاط این استان که با بحران کم آبی روبرو بوده با آبرسانی سیار پای کار بوده ایم و خدمت به مردم را در اولویت خود قرار داده ایم.

وی به یکی از برنامه های مهم نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و گفت: تلاش نیروی زمینی ارتش این است که به تعداد کارکنان شاغل و کادر آن خانه سازمانی داشته باشد و با عنایت رهبر معظم انقلاب این مهم به نتیجه رسیده و ۲۳ هزار خانه سازمانی را در دست ساخت داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: سهم شهرستان مریوان از خانه های سازمانی مشخص است و امسال با افتتاح خانه های سازمانی در این شهرستان، نیروی ارتشی فاقد خانه سازمانی نخواهیم داشت، ضمن اینکه در بحث خانه شخصی هم علاوه بر خانه های سازمانی برنامه ریزی کردیم که دستور و امر مقام معظم رهبری است که هر نظامی بعد از ۲۵ یا ۳۰ سال که از ارتش بازنشسته می شود دارای خانه شخصی باشد.

امیر سرتیپ حیدری هدف از سفر به شهرستان مریوان را دیدار با خانواده های معظم شهدا، خانواده های کارکنان و کادر نیروی زمینی ارتش این شهرستان و بررسی مشکلات آنها، افتتاح و یا بازدید از طرح های عمرانی ارتش در این شهرستان و بررسی آخرین وضعیت آمادگی رزمی نیروهای ارتش شهرستان مریوان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، نیروی زمینی ارتش در استان کردستان در سه شهرستان سنندج، سقز و مریوان مستقر است.

شهرستان مرزی مریوان با جمعیت ۱۵۳ هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha