آستانقدس رضوی ۲۵ سری جهیزیه به نوعروسان خراسان شمالی اهدا کرد

بجنورد- ایرنا- آستان قدس رضوی ۲۵ سری جهیزیه را در سالروز ولادت امام رضا(ع) و با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و شماری از مسوولان به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

به گزارش ایرنا، نماینده آستان قدس رضوی در این آیین اظهار داشت: این سری از جهیزیه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل یخچال، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، فرش، سرویس قابلمه و پتو توسط آستان قدس و کمک خیران جمع آوری و به نوعروسان اهدا شد.

علی اکبرزاده به اجرای طرح ترویج فرهنگ رضوی توسط خادم‌یاران در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: اکنون پنج هزار و ۶۰۰ خادم‌یار در قالب این طرح، خدمات فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی، سرکشی به خانواده شهدا و کمک به محرومان را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۷ هزار بسته معیشتی به ارزش ۹ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال از ابتدای امسال تاکنون در قالب اجرای رزمایش های همدلی و کمک مومنانه با مشارکت افراد خیر، نیکوکاران، نهادهای حمایتی، نیروهای مردمی، دهیاران و پایگاه های مقاومت در بین خانوارهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی توزیع شده است.

به گفته اکبرزاده؛ پرداخت ۴۰۰ وام خوداشتغالی به افراد نیازمند، احیای ۵۳ قنات و توزیع هزار پرس غذای گرم در بین زلزله زدگان خراسان شمالی از دیگر کمک های آستان قدس از ابتدای امسال تاکنون در استان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه این آئین با تبریک ولادت با سعادت ثامن الحج(ع) افزود: امام رضا(ع) ولی نعمت مردم است و مردم ایران همواره از برکات معنوی و مادی این امام بزرگوار بهره برده اند.

حجت الاسلام رضا نوری خاطرنشان کرد: حضور پربرکت امام رضا(ع) موجب تقویت تشیع، مذهب جعفری و حب اهل بیت شد و ما ایرانی ها مدیون این حرکت تاریخی به سرزمین‌مان هستیم.

وی ادامه داد: طرفداران مامون سعی کردند تا با امام رضا(ع) را به مکتب شیطانی خود نزدیک کنند و این امام رضا(ع) بود که با معجزه، علم و ایمان قوی خود موجب شکست دشمنانش شد و اسلام را پایدار نگه داشت.

امام جمعه بجنورد گفت: این زوج های جوان با پرچم امام رضا(ع) عهد ببندند تا زندگی را با ارزش های دینی آغاز کنند و مغلوب گرفتاری های زندگی نشوند و زندگی خود را با عشق و محبت دنبال کنند.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha