۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 1209
کد خبر: 84197097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سعیدی: تلاشمان ایجاد توازن منابع مالی در فدراسیون‌ها است

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک، گفت: تمام تلاشمان را در هیات اجرایی، معطوف به توازن در منابع و اعتبارات فدراسیون‌ها کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، «کیکاووس سعیدی» روز یکشنبه در پایان چهل و هشتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: مجمع عمومی بر اساس دستورالعمل و با حضور اعضای آن، وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد. موضوعات مختلفی در دستور کار مجمع قرار داشت و مانند گذشته گزارش‌های حسابرسی، عملکردی و مالی کمیته بررسی و مورد تصویب اعضا قرار گرفت. مصوباتی که در هیات اجرایی در سال گذشته مورد تایید قرار گرفته بود نیز امروز نهایی شد.

وی افزود: در خصوص اصلاح یک بند از اساسنامه کمیته ملی المپیک بحث و قرار شد این بند نیز اضافه شود تا بعد از مصوبه تایید شورای نگهبان برای IOC ارسال کنیم. گزارش کمیته‌های ۱۸ گانه و تاریخ شفاهی ورزش ایران نیز به طور کامل در قالب یک کلیپ ارائه شد و مورد توجه اعضای مجمع قرار گرفت.

سعیدی عنوان کرد: در خصوص فدراسیون‌های ناشنوایان و فدراسیون بیماران خاص که خواهان حضور در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بودند تصمیم‌گیری شد و قرار شد این ۲ فدراسیون به صورت میهمان به عضویت مجمع در بیایند تا بعد از پاسخ استعلام از IOC در خصوص قطعی شدن و حق رای آنها تصمیم‌گیری شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص توزیع اعتبارات و اعتراض برخی از روسای فدراسیون‌ها، بیان داشت: تمام تلاشمان را در هیات اجرایی، معطوف به توازن در منابع و اعتبارات کرده‌ایم. برخی از رشته‌های المپیکی بر اساس پیش‌بینی کسب سهمیه و مدال در المپیک به طور طبیعی مورد توجه بیشتری قرار گرفتند و اعتبارات بیشتری را نیز به خود اختصاص دادند اما این موضوع پذیرفته است که باید سقف را برای توزیع اعتبارات داشته باشیم و تعادل برقرار شود. به دلیل نزدیک بودن زمان بازی‌ های المپیک و حمایت از رشته‌های المپیکی، این رویکرد وجود داشت که این رشته‌ها بدون نگرانی مالی به تلاش خود ادامه دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha