تیم‌های نظارتی حقوق شهروندی در دستگاههای دولتی مازندران را رصد می‌کنند

ساری - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی در دستگاه‌های دولتی مازندران رصد می‌شود، از تشکیل پنج تیم نظارتی متشکل از ۱۴ بازرس در این راستا خبر داد.

علی رجبی وندچالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه زمانبندی و در مرحله نخست، تیم‌های ارزیابی کمیته بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب از چهارم تا ۹ دیماه جاری بر نحوه رعایت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در ۱۰۰ دستگاه اجرایی ازجمله فرمانداری‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌های مختلف مازندران ، اداره کل شیلات و دانشگاه بابلسر، تبلیغات اسلامی بابل و نیروگاه برق نکا بازرسی و نظارت دارند.

وی پیشگیری از تضییع حقوق مردم و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برخورد مناسب با مردم را از جمله اهداف این بازرسی‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه تلاش می‌شود در قالب برپایی نمایشگاه، تهیه و توزیع برشور و تذکر لسانی، نسبت به ترویج و نهادینه کردن حقوق شهروندی و همچنین رعایت حجاب و عفاف در جامعه اهتمام بیشتری صورت گیرد، ظهار داشت: مرحله دوم اجرای این طرح در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در ساری مرکز استان مازندران اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی و بررسی‌های صورت گرفته در وزات کشور، مازندران در مقایسه با دیگر مراکز، به لحاظ رعایت حقوق شهروندی و حجاب و عفاف از جمله استان‌های برتر کشور است توضیح داد که رعایت حقوق شهروندی در تقویت امید و افزایش اعتماد عمومی اثر گذار است و برای تحقق این مهم از گروه‌های مردم نهاد نیز استفاده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف را نیازمند مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف مردم دانست و با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندی باید یکی از اولویت‌های مدیران باشد، افزود: آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت حقوق شهروندی ضروری است و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها، آگاه سازی مردم با حقوق و تکالیف شهروندی و ارایه آموزش‌های عمومی در جامعه با هدف آشنایی بیشتر با این حوزه نیز همواره در دستور کار است.

رجبی وندچالی، وظیفه اصلی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و دفاع از حقوق شهروندی دانست و از ابلاغ برنامه دهگانه ترویج عفاف و حجاب کارکنان دولت در دستگاه‌های توسط وزرات کشور خبرداد و گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به عملیاتی کردن این برنامه‌ها هستند.

او ادامه داد: وزارت کشور و زیرمجموعه آن در استان‌ها و شهرستان‌ها، هماهنگی و نظارت بر اجرای این برنامه‌ها را در دستگاه‌های اجرایی بر عهده دارند و دستگاه‌های کم کار نیز باید در این حوزه پاسخگو باشند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha