آبرسانی به ۱۰۰ روستای جدید با یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار

تهران- ایرنا- طرح آبرسانی به ۱۰۰ روستا در چهار استان با اعتبار یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال فردا (سه‌شنبه) در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور،  قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا پایان سال هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

 در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران مقرر است از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که «حسن روحانی» رییس‌جمهوری، دهم تیرماه امسال در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح داد، گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی‌مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان ۹۹ با وجود مواجهه با پاندمی کووید۱۹ و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان،  منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دلگرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.  

اکنون این پویش به هفته سی و ششم خود رسیده و قرار است فردا با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، طرح‌های آب‌رسانی به ۱۰۰ روستا در چهار استان به بهره‌برداری برسد.

۴ پروژه آبرسانی روستایی (شامل ۱۰۰ روستا)  با اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان فردا در چهار استان کشور با حضور وزیر نیرو و در قالب هفته سی و ششم #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح می شود.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،  از مجموع روستاهای آماده آبرسانی، ۷۵ روستا سهم استان کردستان، ۱۵ روستا در استان زنجان، ۸ روستا در استان البرز و ۲ روستا در استان همدان از نعمت آب برخوردار خواهند شد.
بر این اساس، پروژه آبرسانی به ۷۵ روستا در استان کردستان با اجرای ۲۸۷ کیلومتر خطوط انتقال و با اعتبار ۸۱.۷ میلیارد تومان برای آبرسانی به جمعیتی حدود ۱۰ هزار و ۴۸۰ خانوار معادل ۴۳ هزار و ۸۲۵ نفر فردا افتتاح خواهد شد.
همچنین در استان زنجان با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به ۱۵ روستا با ۴۱ کیلومتر خطوط انتقال و با اعتبار ۲۰.۱ میلیارد تومان، جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۵۹۸ نفر از آب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.
 پروژه آبرسانی به ۸ روستا در استان البرز که با اجرای دو کیلومتر خطوط انتقال جمعیت ۹ هزار و ۷۶۴ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، فردا افتتاح می‌شود.

چهارمین پروژه آماده افتتاح، پروژه آبرسانی به ۲ روستا در استان همدان با اجرای ۵ کیلومتر خطوط انتقال و سرمایه‌گذاری ۱.۸ میلیارد تومانی حدود یک هزار و ۴۳۲ نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha