۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84171423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوی آماده‌سازی تیم ملی کوراش در بجنورد آغاز شد

بجنورد- ایرنا- رییس هیات جودو و کوراش خراسان شمالی گفت: مرحله نخست اردوی آماده‌سازی تیم ملی کوراش برای حضور در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۱ تایلند روز یکشنبه در بجنورد، مرکز استان آغاز شد.

کوروش خسرویار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از شیوع کرونا، این نخستین اردوی آمادگی تیم ملی است که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با حضور ۳۴ کوراشکار در حال برگزاری است و تا ۲ هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مرحله دوم آمادگی تیم ملی نیز از اول بهمن آغاز می شود، تصریح کرد: ۱۵ نفر از ۳۴ کوراشکار حاضر بعد از مسابقه درون اردویی برگزیده خواهند شد و ۲ نفر دیگر نیز از بین کسانی که به هر دلیلی در مسابقات جهانی پارسال قادر به حضور نبودند، انتخاب خواهند شد تا شانس مجددی برای حضور آنها در تیم ملی وجود داشته باشد.

دبیر انجمن کوراش کشور با اشاره به آمادگی کوراشکاران تیم ملی بانوان برای حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۱ تایلند، یادآور شد: در ۲۳ بهمن امسال مسابقات بانوان در چهار وزن برگزار می شود تا آمادگی لازم برای حضور در رقابت های آسیایی را کسب کنند.

این استان به دلیل رواج کشتی بومی باچوخه، یکی از قطب های اصلی ورزش های رزمی کوراش و جودو در کشور است و تاکنون قهرمانان زیادی به کشور معرفی کرده است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۴۱ هیات ورزشی در این استان فعالیت دارند.

.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha