۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است

تهران- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: حدود ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و اقدامات مقاوم سازی هستند و ۷۰ درصد مدارس در سراسر کشور مقاوم هستند.

به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی روز سه شنبه در آیین رونمایی از سند ملی طرح مدرسه آماده به تاب آوری مدارس در حوادث اشاره کرد و گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش در مکان یابی بر این است که مسائل ایمنی آن رعایت شود و همچنین در ساخت و ساز مدارس، سختگیرانه ترین استانداردها رعایت می شود و تاکنون موفق شده ایم ۷۰ درصد مدارس را مقاوم سازی کنیم، چرا که مدارس در مواقع بحران می توانند مکان هایی برای مقابله با بحران باشند.

وی تصریح کرد: مدرسه ها محل تجمع فشرده دانش آموزان در یک محیط هستند و حوادثی که در مدرسه اتفاق می افتد می تواند یک فاجعه ملی باشد.

به گفته حمیدی، از سوی دیگر آموزش در مدرسه در فرهنگ سازی جامعه تاثیر بسیار دارد و مدرسه را در کانون توسعه و فعالیت در محله می دانند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش  همکاری خوبی را با سازمان پدافند غیرعامل، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران  و هلال احمر دارد گفت: طرح دادرس یکی از طرح هایی است که در آموزش و پرورش اجرا شده که بر مبنای آن آموزش های لازم و تمرینات میدانی به دانش آموزان، مدیران و معلمان مدرسه داده می شود و به هر حال رویکرد ما مشارکت با همه دستگاه ها برای ایمنی، مدیریت و پیشگیری از بحران را دنبال می کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سازمان پژوهش آموزش و پرورش در آماده کردن محتواهایی برای مقابله با بحران و آمادگی دفاعی تلاش های بسیاری می کند خاطرنشان کرد: تمام تلاش های ما با رویکرد پیشگیری از بحران آموزش عمومی جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم است و تاب آوری و آرامش سازی است.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه شاد گفت: وقتی وارد شبکه شاد می شویم می بینیم که یک کانال ویژه ایمنی است که ۳۰۰ هزار عضو غیرهدفمند دارد و ما تلاش داریم با آموزش به دانش آموزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در جامعه و در میان خانواده ها داشته باشیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: سال گذشته وزارت آموزش و پرورش همه بخاری های نفتی مدارس را در جاهایی که گاز کشی شده جمع آوری و بخاری ایمنی را جایگزین کرده است.

به گزارش ایرنا، مراسم رونمایی از «سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده» با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش، محسن محبی معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل، رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از معاونین این سازمان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha